Enkele dagen verder - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Enkele dagen verder - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Enkele dagen verder

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

17 September 2012 | Hong Kong, Hongkong

En ik ben erg blij met alle reacties die ik van jullie allemaal heb gekregen. Het was best moeilijk voor me om zaterdag zo alles op te s brieven, en wilde jullie niet laten schrikken. Maar het heeft mij heel erg goed gedaan en merk dat ik elke keerweer eens glimlach als er een nieuw bericht bij komt. BEDANKT! Het doet ons goed.

De dagen gaan niet zo snel, en met niet zoveel sprongen als we allemaal hopen. Vanmorgen heeft de arts de wond weer gezien en nu blijkt dat er wel verbetering zit in hetterugdringen van de infectie, maar zeker niet genoeg. Bovendien bloed de wond nog steeds met zichtbaarvervuild bloed. Ook een teken dat de infectie nog aanwezig is.
Hij kan ook niet al te lang meer wachten met het fixeren van de botten. Het is morgen al weer een week geleden namelijk. Er gaat nu gekekenworden om een bijzondere ijzeren externe spalk te maken, zodat hij zich de botten kan fixeren en niet in de geïnfecteerde plaatsen hoeft te snijden. We weten nog niet wanneer of wat de vervolg stappen nu zijn.
We hebben vertrouwen in dokter Hung, dus gaan er vanuit dat hij met de best mogelijke oplossing komt die er is. Hij maakt zich serieus druk, in een positieve manier. Ik vrees alleen dat we langer hier zullen moeten blijven dan onze vakantie gepland was. Maar als dat het minste risico met zich mee brengt dan moet dat maar.

Ik ben ook van kamer verhuisd, mijn oude huisgenoten waren nogal kou leiders en zaten in korte broek op bed met laptops te spelen, terwijl ik met het zweet over mijn lichaam lag. Telkens als frank zijn kont draaide stond de temp op 25 graden! Gelukkig heeft een zuster een goede oplossing gevonden en ben ik verplaats naar een zaaltje van 2 waar we beide een eigen airco knop hebben. Binnen een half uur volde ik me al stukken beter. Bovendien heb ik vanaf mijn voeteinden nu ook een geweldig uitzicht over een stuk van de stad, mooi meegenomen. Ben nu al benieuwd naar vanavond met de lichtjes.

Nogmaals bedankt, en hopelijk tot snel.

Frank en Corne

• 17 September 2012 - 12:14

Sonny:

Hee frank en corne,
    Sterkte daar in china!! Hoop dat het allemaal goed komt en goed dat je positief blijft!! en houd ons op de hoogte van de vorderingen!! Nogmaals beterschap.
    groeten sonny

• 17 September 2012 - 12:49

Els De Wit:

Hallo Frank en Corné,

Dit is even schrikken, zit met kippenvel je verhaal te lezen. Gelukkig voel je jezelf in vertrouwde handen bij Dr. Hung, hopelijk komt hij snel met positief nieuws. Fijn dat Frank je zo steunt. Tis idd een kanjer want voor hem zal het ook niet meevallen om dit allemaal met jou te zien gebeuren.
    Heel veel sterkte allebei, wij denken aan jullie.
    Ik kijk uit naar je volgende verslagen. Heel veel plezier straks met je uitzicht, dat zal best spectaculair zijn.

gr Els en Harrie

• 17 September 2012 - 14:35

Monique:

Lieve Corné en Frank,

Fijn om te lezen dat de onsteking wel minder wordt maar jammer dat het niet met grote sprongen vooruit gaat. Ik hoop dat het spoelen niet te pijnlijk is geweest.
    Gaan ze woensdag nog een keer spoelen of weet je dat niet?
    Gelukkig lig je op een andere kamer en heb je niet meer zoveel last van de warmte. Ik ben benieuwd wat die Dr. Hung voor een operatie voor je in petto heeft. Aan deskundigheid zal het niet liggen. Het is te hopen dat er binnenkort wat meer vorderingen zullen komen. Dat jullie wat langer zullen moeten blijven is heel vervelend maar het kan allemaal beter goed gebeuren dan dat je straks met de gevolgen zit.

Probeer de tijd samen wat te doden en geniet 's avonds van het uitzicht ;-)
    Ik zal kaarsjes voor jullie op blijven steken.

Heel veel sterkte maar weer en we spreken elkaar!

Liefs,
    Monique

• 17 September 2012 - 14:55

Jochem:

Frank en Corne,

Sterkte daar nog. Hopelijk komen jullie weer snel terug!

Sterkte

Jochem de jong

• 17 September 2012 - 17:11

Mieke Haans:

Hoi Corne,

Gelukkig is de infectie al wat aan het verbeteren.
    Wij hopen ook dat je geen pijn meer hebt.
    Corne het is nooit leuk om een paar dagen langer te moeten blijven,
    maar als dit het beste voor je is kun je beter geen risico lopen.
    Wij vinden het fijn dat we door jullie goed op de hoogte worden gehouden,
    van hoe het met je gaat.
    Wij denken elke dag aan jullie,
    en steken net als Monique elke dag een kaarsje op.

Heel veel groeten van de hele familie.

xxxx Ome Louis en tante Mieke

• 17 September 2012 - 17:23

Teun:

Corné en Frank,

Soo, wat ontzettend balen zeg!
    Heel veel sterkte en beterschap en hopelijk gaat alles snel weer beter.
    Toch maar proberen om een beetje te genieten van die extra tijd in China dan :)

Hopelijk tot snel,
    Teun

• 17 September 2012 - 17:41

Debbie :

Hoi,

Wat fijn dat jullie ons goed op de hoogte houden.
    Want we waren toch wel ff geschrokken hoor. Maar goed. Ik sluit me aan bij de overige reacties: balen dat je wrs langer moet blijven, maar als dat beter is voor je herstel... En dokter Hung zal zeker goed z'n best voor je doen!
    Nou, geniet van het uitzicht vanavond en ik hoop snel weer iets te horen.

Beterschap, ook namens de rest van de familie (beide kanten!).

• 17 September 2012 - 18:35

Petra Snoeren:

Hallo Corné en Frank,

Fiijn om te horen, dat het iets beter gaat. Zoals ik lees, heb je nu een goed ziekenhuis. En een prettige dokter.
    En... hopelijk is het eten lekker. Want ja, ziekenhuis maaltijden zijn niet altijd fantastisch!! Tenminste dat hoor ik altijd van onze patiënten. ( maar die kunnen ook zeuren, hoor! ha, ha)

Gaat het met Frank ook weer een beetje? Hij moet w.s nu heel veel regelen. Hopelijk kan hij heel de dag bij je zijn. En fijn, dat je nu alles van je af kunt schrijven. Toch wel goed hé, al die "i pads" ipods, of tablets!! of hoe het ook heet. Ja, je kunt wel merken dat ik er geen verstand van hebt. Alleen van mijn eigen laptopje, en tegenwoordig ook een Samsung Galayx. Ja, ja, het komt nog weleens goed met mij!!

Corné en Frank, veel sterkte met alles!!

Liefs Petra

• 17 September 2012 - 19:18

Toine En Yvonne:

He Frank en Corne,

Fijn om weer een bericht van jullie te ontvangen. Gelukkig ben je in handen van Dr Hung in Hongkong en ben je niet onder behandeling van Dr Ho uit Lijang. (zie youtube) Hij had waarschijnlijk wel het juiste kruiden drankje voor je gevonden maar was niet op het idee gekomen om je been aan de buitenzijde te fixeren. Laten we hopen dat de ontsteking snel weg is. Hebben ze daar in Hongkong wel een fatsoenlijk formaat bed voor je of lig je nog in de foetushouding? Kun je vanuit je bed nu ook de lichtshow zien in het centrum van Hongkong of is dat iets te ver weg?

Hoe is het met Frank? Kan die wel vaak bij je zijn of is die uit verveling pesto aan het verkopen aan Chinese toko's?

Wij wensen je heel veel beterschap van ons en van Robert en Anita

Groeten,
    Toine en Yvonne

• 17 September 2012 - 19:57

Tante Cor:

Hoi Frank en Corné
    Wat zijn we blij om te horen dat het een klein beetje beter gaat en dat er morgen geopreerd wordt, niet dat dat zo'n pretje is maar dan kom t er weer een beetje schot in de zaak. Wij steken een kaarsje op voor de goede afloop, want baat het niet dan schaat het niet. Jongens heel veel sterkte en wij zijn met onze gedachten heel vaak bij jullie.
    ome Jan en tante Cor.

• 17 September 2012 - 23:11

Jose:

Hee Corne en Frank,

wat is het toch weer goed om te lezen dat je weer een beetje blij wordt van al de reacties van iedereen. we proberen ons voor te stellen hoe jij nu daar in zo'n ziekenhuis ligt, lijkt het op een twee steden zkh en heb je daar een beetje luxe zoals een t.v. of iets?
    en waar slaap jij dan Frank?
    wij zijn verder niet nieuwsgierig of zo hoor, haha!!

nou hou jullie taai, alles komt goed!! is ons motto altijd.

groetjes
    Loes, Tim, Marc en Jose

• 18 September 2012 - 11:18

Wilco Boonstra:

He Corne en Frank,

schrikken zeg! Doe rustig aan en veel beterschap!

Groeten,

Wilco

• 18 September 2012 - 16:25

Els, Willem En Karin:

Hey collega,

Wij willen als collega's toch graag een stukje voor je schrijven. Wij lezen dat berichtjes een glimlach op je gezicht veroorzaakt dus wij willen niet achterblijven en daarin bijdragen.
    Wat een pech!!! We weten dat je je vakantie anders had voorgesteld en hopen dat je goed hersteld daar in Hong Kong. We zijn er nu al achter dat het gebak zich enorm opstapelt in de vitrine, hoe moet dat nou? Daarentegen ben je straks natuurlijk super handig met het eten met stokjes... of toch niet?
    Wij blijven sociaal met jou en laten het gebaksmoment dan ook maar achterwege. Iets opsturen is dat een idee? Zodra we weten dat je weer naar huis komt laten we de België koerier over Tilburg rijden ;)
    Heel veel beterschap gewenst, dat ze goed voor je zullen zorgen.

Groetjes, Els, Willem en Karin

• 18 September 2012 - 16:52

Piet En Annie Heijne De Wit:

Hoi Corné en Frank

Corné dat was wel even afzien en dat allemaal door even uit je balans te raken.
    Je ziet een ongeluk ligt in een heel klein hoekje.
    Maar ik hoor dat het nu de goede kant opgaat en dat is een heel goed bericht.
    Misschien komt er binnenkort wel een brede glimlach op je gezicht en dan gaat het echt de goede kant op.
    Wij wensen je heel veel sterkte en zeker ook Frank die dit toch ook meemaakt.
    Groetjes van Piet en Annie Heijne

• 18 September 2012 - 23:14

Vivian:

Hoi Frank en Corné,

Ik kreeg van de week een e-mail doorgestuurd van François waarin het verhaal stond van al het erbarmen wat jullie hebben moeten doorstaan afgelopen week. Maar wat je op papier dan in vijf minuten leest en meebeleeft, heeft voor jullie dagen geduurd! Wat zullen jullie je ellendig gevoeld hebben. En het is helaas nog niet afgelopen.
    Ik kan me voorstellen dat jullie wel heel opgelucht waren toen jullie eindelijk op de eindbestemming waren waar je goed verzorgd kan worden en nu ook een betere kamer hebt. Maar na de eerste opluchting wil je nu ook wel verdere vooruitgang natuurlijk. Ik hoop dat er snel een goeie keuze wordt gemaakt. Een externe spalk betekent aan de buitenkant van je been?
    Ik wens jullie veel sterkte allebei en hoop natuurlijk dat je zo snel mogelijk kunt genezen!

Groetjes, Vivian.