Update uit ziekenhuis van Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Update uit ziekenhuis van Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Update uit ziekenhuis van Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

15 September 2012 | Hong Kong, Hongkong

En voor diegene die ons reisprogramma kennnen, weten dat dit niet in de planning stond
Ik (Corne) heb ook al een week bijna geen bericht meer gemaakt, vandaag vond ik het goed om jullie te vertellen wat er is gebeurt.

Afgelopen dinsdag zouden we een wandeling gaan maken in lijiang richting ee kloof. Daarvoor moesten we natuurlijk de berg op. Toe we een twee uur gelopen hadden hadden we pauze, het was een fikse klim waarbij het mij niet zo goed afging. Maar goed, toch doorzetten. Er kwam een moment dat ik uit balans raakte en begon uit te glijden. Het hellingmeter was er niet zo groot , misschien 1,5 meter dus ik dacht deze gewoon mee te lopen. Helaas kwam ik door mijn snelheid en de grote aantallen rotsblokken ongelukkig terecht. Hierbij heb k mij. Rechter onderbeen serieus gebroken. Beide botten zijn kapot.

Sindsdien is het een beetje een nachtmerrie geweest mag ik wel zeggen. Want ik lag boven op een berg, na bijna 1 uur was er een....ambulance. Wij zouden het een te gammel mini busje noemen. Op een mogelijk nog gammelere brancard ben ik nadat ik spalk het gekregen van een paar plankjes, door bijna het hele dorp naar de weg gedragen omdat de ambulance niet bij kon komen. Daarna volge een rit van 1 uur de berg af en naar plaatselijke ziekenhuis om infuus aan te legen en toen in 3 uur verder naar ziekenhuis lijiang.
Daar heb ik twee keer een nieuwe spalk gehad en is na veel gebel met de SOS centrale de keuze gemaakt om in hong Kongo de operatie te gaan uitvoeren. Het ziekenhuis van lijiang is helemaal niet volgens onze maatstaven. Vies, klein, ongecontroleerd en geen Engels , gelukkig hat de reisagent die ons begeleide er voor gezorgde dat er altijd iemand bij ons was voor vertaling. Chinezen zij ook dan niet uit te staan. Allemaal bemoeien, die reisagenten ook, er waren nog mengen die me gedragen hadden bij. Kortom een drukte. Grootste probleem is natuurlijk dat ik nergens inpas en werd daarmee een bezienswaardigheid .
Roken in ziekenhuizen is hier eigenlijk verboden et als in de ambulance maar daar stoort niemand zich aan.

Voor de reis naar Hongkong moest ik eerst per auto weer naar kunming een rit van 6 uur wer gezegd. In totaal heb ik 11 uur in die iets grotere minibus gelegen. Wederom ondersteund omdat mijn hoofd of voet buiten de brancard viel. We kwamen veel te laat aan en daardoor snel geslapen. Dit leek al meer op een ziekenhuis.
De volgende ochtend was er een artsenteam uit Hongkong die me begeleiden. Maar met brancard in een Boeing 737 waar je twee rijen van 3 stoelen hebt is wel lastig. Er was een plaats voor me gemaakt, maar we bovenop de stoelen. Toen ik er eenmaal oplag ( ik kan het niet meer vertellen hoe dat ging) lag ik met mij neus bijna tegen de lampjes. De vlucht ging goed.
Eruit was gemakkelijker en toen met de ambulance naar voren en weer overgeladen in een andere auto. En zo zijn we gisteren aangekomen in het ziekenhuis.
Vanmorgen het ik een eerste operatie ondergaan om de open wond goed schoon te maken, want helaas heb er onderweg een ontsteking bij Gekregen. Volgens de arts ziet het er nog niet ged uit om te gaan fixeren, dus dat spoelen moet nog wel een keer extra. maar we weten verder nog niets.
Ik voel me nu na de operatie wel bete, ik heb een fatsoenlijke spalk, het ziekenhuis is erg goed en vergelijkbaar met thuis. Dus dat is prima.

Verder moet ik Frank echt bedanken, hij heeft zich zo goed gehouden en me door deze eerste dagen gesleurd. Het is echt niet te omschrijven wat hij allemaal heeft gedaan! Ik hou zoveel van hem!

Voor nu weet ik nog niet wanner ik terug kom , laten we hopen dat nu alleen nog goed nieuws komt.

Dit was niet het leukste bericht om te schrijven maar ik had erg de behoefte om het te doen. Nu hebben jullie het echte verhaal tenminste gehoord.

  • 15 September 2012 - 09:22

    Mariette:

    ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte samen.
    groetjes Fam. Brock

  • 15 September 2012 - 09:27

    Toine En Yvonne :

    Goh Corné, je laat ons wel ff schrikken zeg! Wat een verhaal! We hopen dat je snel herstelt en naar huis kunt want dat is denk ik het enige wat je nu wil. Gaat vast snel goed komen nu. Heel veel sterkte en beterschap en geef Frank maar een extra knuffel van ons omdat hij zo lief voor je is geweest!
    Groetjes
    Toine en Yvonne

  • 15 September 2012 - 09:34

    Monique:

    We waren door ons Frank natuurlijk al op de hoogte gehouden maar toch wil ik jullie en vooral jou heel veel sterkte toewensen. Het is te hopen dat alles nu wat voorspoediger gaat verlopen en dat jullie op korte termijn de reis naar huis kunnen gaan maken.
    We houden contact!
    Sterkte allebei.

    Liefs,
    Monique

  • 15 September 2012 - 10:05

    Suzanne:

    Hi, het duurde idd al lang, maar ja ik dacht nog vast geen internetverbinding. Schrok me rot vanmorgen, ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat er nu alleen maar betere berichten gaan komen. Veel sterkte en ik hoop dat jullie snel naar huis kunnen komen. Veel beterschap en dikke kussen en liefs voor jullie allebei, XX

  • 15 September 2012 - 10:17

    Bernie:

    Lieve Corné en Frank,

    Ik wil je zeggen dat ik heel erg met jullie meeleef en dat ik het verschrikkelijk vind wat er gebeurd is.
    Verder hoop ik dat alles nu snel en goed zal verlopen zodat ik jullie zo snel mogelijk weer in Nederland zie.
    Heel veel sterkte met de operaties en zorg dat je goed opknapt!
    We houden contact!
    Ik ben blij als jullie weer veilig thuis zijn.

    Heel veel liefs,
    Bernie

  • 15 September 2012 - 10:55

    Debbie:

    Tjeetje, da's nog eens een ander reisverslag.....

    Fijn dat je je in ieder geval wat beter voelt nu, maar wat een toestand zeg!!
    Hopelijk komen jullie snel weer samen thuis zodat je hier goed kunt herstellen.
    Heel veel sterkte voor jullie beide, want ook voor Frank lijkt me dit geen pretje. Fijn dat hij erbij was voor alle ondersteuning.

    Beterschap en tot snel van ons allemaal!!

    Debbie

  • 15 September 2012 - 11:44

    Tante Cor:

    Frank en Corné
    Hier zijn maar wienig woorden voor . Dat je zoiets kan overkomen en dan nog wel in een vreemd land waar toch alles heel anders is. Wij hopen dat alles nu een beetje beter mag gaan (ontsteking oplossen en dat de operatie uitgevoerd kan worden). Hopen dat we toch snel weer in Nederland kunnen zien.
    Heel veel sterkte nog de komende dagen.
    Groetjes ome Jan en tante Cor.

  • 15 September 2012 - 13:45

    Pierre En José:

    Corné en Frank,

    We hoorden het van de week al van jullie pa en ma, schrikken zeg, wat je allemaal door hebt moeten maken. Nu gelukkig in een goed ziekenhuis, zodat je optimaal verzorgd kan worden.
    Jullie samen heel veel sterkte, steun aan elkaar, heel veel beterschap.
    liefs
    Oom Pierre en tante José, Esther, Marion, Armin,Jeroen en Xenia

  • 15 September 2012 - 15:34

    Louis En Mieke Haans:

    Beste Corne en Frank,

    Wij zijn erg geschrokken van wat er met Corne is gebeurd.
    Hebben het hele verhaal van jullie mam gehoord,en hopen dat er snel geopereerd kan worden,
    en jullie weer snel naar huis kunnen komen.
    Wij wensen jullie heel veel kracht en sterkte, en hopen jullie spoedig in Tilburg te zien.

    Heel veel beterschap en hartelijke groeten van,

    Ome Louis en Tante Mieke.
    xxxx

    Frank je bent een kanjer !






  • 15 September 2012 - 15:34

    Louis En Mieke Haans:

    Beste Corne en Frank,

    Wij zijn erg geschrokken van wat er met Corne is gebeurd.
    Hebben het hele verhaal van jullie mam gehoord,en hopen dat er snel geopereerd kan worden,
    en jullie weer snel naar huis kunnen komen.
    Wij wensen jullie heel veel kracht en sterkte, en hopen jullie spoedig in Tilburg te zien.

    Heel veel beterschap en hartelijke groeten van,

    Ome Louis en Tante Mieke.
    xxxx

    Frank je bent een kanjer !






  • 15 September 2012 - 16:53

    Petra:

    Zo, een erg heftig verhaal zeg!! Wat afschuwelijk wat jullie hebben meegemaakt. Fijn, Corné dat je je nu weer beter voelt. Zorg goed voor elkaar, en heel veel beterschap. En hopelijk ben je snel weer in Nederland.
    Liefs Petra

  • 15 September 2012 - 20:46

    Riet De Rooij:

    Hoi Frank en Corne,

    Dit bericht is wel even schrikken. Denk je gezellig op vakantie te gaan en maak je zoiets mee.
    Wat erg voor jullie! Ik hoop dat de operatie snel en goed zal plaats vinden en dat jullie spoedig veilig weer naar huis kunnen komen.
    Heel veel beterschap en veel groetjes
    ook namens Hanneke, Marcel, Ron, Henny en de kids

    Tante Riet.

  • 15 September 2012 - 22:20

    François:

    Jeetje, wat een beproeving zeg. Je houdt er eigenlijk nooit rekening mee dat je zoiets kan gebeuren, en dan in zulke omstandigheden, ik althans niet, en misschien ook maar niet doen trouwens!

    Heel veel sterkte en beterschap, blij in ieder geval dat je nu de zorg krijgt die nodig is, ik hoop dat je snel weer enigszins bovenop bent.

    Groet, François

  • 15 September 2012 - 23:14

    Jose:

    Hoi Corne en Frank,

    Jeetje wat een verhaal, ik hoop voor je dat je niet al te veel pijn hebt en dat ze ervoor zorgen dat het allemaal weer goed komt.
    Kop op, houd de moed erin!!!
    en Frank blijf maar lekker zo veel mogelijk bij Corne, samen komen jullie er wel doorheen en ben je snel weer thuis.

    heel veel sterkte en een spoedig herstel !!!!

    een dikke knuffel van Tim., Loes, Marc en Jose

  • 16 September 2012 - 09:07

    Eric Snijders:

    Hi Corné en Frank, wat ontzettend jammer! Vol bewondering volgde wij jullie reis en nu dit. Wij wensen jullie deze dagen ontzettend veel sterkte toe en hopelijk een voorspoedig herstel.
    Groetjes Fam Snijders

  • 16 September 2012 - 09:45

    Christien:

    Lieve corné,
    Wat erg dat dat nu net daar moet gebeuren.
    Veel beterschap. Ik hoop wel dat je kapsel nog goed zit.:-)
    Dikke kus voor Frankieboy

  • 16 September 2012 - 10:15

    Huub:

    Hoi corne en frank
    Heel jammer dat wat een leuke reis moet zijn dit gaat gebeuren hopelijk
    Mogen jullie nu snel naar huis. Hou er de moed in en gelukkig hebben jullie
    Elkaar nog
    Groetjes huub annette inge moniek niek

  • 16 September 2012 - 10:45

    Karin Gruntjens:

    Corné,

    Ik wens je heel veel beterschap en wat jammer dat jullie vakantie zo moet verlopen. Vreselijk!
    Ik hoop dat je snel hersteld en dat alles goed mag komen.

    Lieve groetjes, Karin

    P.s. Ben maar blij met zo'n lieve man ;)

  • 16 September 2012 - 13:33

    Lisette:

    Hoi Corne en Frank,

    Jeetje dat was even schrikken na het feesten hier. Corne ik wens jou veel beterschap en Frank succes en sterkte. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis. Nog bedankt voor de originele kaarten !!!

    xxx
    Groetjes Tom en Lisette

  • 16 September 2012 - 13:33

    Lisette:

    Hoi Corne en Frank,

    Jeetje dat was even schrikken na het feesten hier. Corne ik wens jou veel beterschap en Frank succes en sterkte. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis. Nog bedankt voor de originele kaarten !!!

    xxx
    Groetjes Tom en Lisette

  • 16 September 2012 - 13:33

    Lisette:

    Hoi Corne en Frank,

    Jeetje dat was even schrikken na het feesten hier. Corne ik wens jou veel beterschap en Frank succes en sterkte. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis. Nog bedankt voor de originele kaarten !!!

    xxx
    Groetjes Tom en Lisette

  • 16 September 2012 - 14:16

    Frank En Corry Rombouts:

    Hoi Corne en Frank,
    Wij hadden het nog niet gehoord en lezen het nu voor het eerst.
    Onzettend jammer dat jullie reis zo is onderbroken en verlopen.
    Wij wensen jullie veel sterkte en hou de moed er in.
    Hopelijk kunnen jullie snel terug naar het bekende Nederland.

    Groetjes,
    Frank en Corry

  • 16 September 2012 - 22:15

    Raoul-Helga:

    He heren,

    Net de moeder van Corne gebeld. Ik vond het inderdaad lang duren afwachtend op het volgend bericht. Ik zei nog tegen Raoul dat we al lang niks hadden gehoord. Niks voor jullie. We hebben afgelopen week echt aan jullie gedacht. Wat moet je hebben afgezien in al die transporten Corne. Frank, het lijkt me voor jou ook erg moeilijk om degene waarvan je houdt zo in pijn te zien en niks kunnen doen. Maar jullie hebben mekaar nog. Zorg goed voor elkaar en dat we jullie snel weer mogen zien in Nederland of Belgie.
    Groetjes Raoul en Helga

  • 17 September 2012 - 13:07

    Ineke Janssens:

    Lieve Corné & Frank,
    Ik lees trouw jullie leuke reisverhaaltjes maar waarin jullie nu terecht zijn gekomen door zo'n akelige valpartij
    van Corné is werkelijk de schrik van je leven zeker als je op vakantie bent zo ver van huis!

    En je hoeft je niet te verontschuldigen Corné dat je nu hele andere verhalen over jezelf moet vertellen, schrijf het maar van je af dat is het enige wat je momenteel kunt doen nu je aan bed gekluisterd ligt.
    Wat een ellende zeg.... maar vergeet inderdaad niet dat je je steun en toeverlaat, je grote liefde; Frank aan je zijde hebt dus je bent niet alleen!
    Wij denken aan jou Corné en je held Frank; ik steek een kaarsje voor je aan want vanaf nu moet het beter met je gaan!

    Liefs van ons Ton, Laurens, Inekexxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank en Corné

Elk jaar weer nieuwe plekken ontdekken, ander locaties, reizen en tochten maken. Het hoeft natuurlijk niet altijd ver weg te zijn, maar dat is natuurlijk wel het leukste. Al vele landen hebben we aangedaan, maar eigenlik kun je in een paar weken of dagen nooit alles zien, tof is het wel om telkens weer pogingen te blijven doen en te weten dat je in zoveel landen geweest bent. Helaas hebben we na 10 jaar toch ook 1 keer meegemaakt dat een ongeluk in een klein hoekje zit, en dat die grote gevolgen kan hebben als je niet in Nederland bent. Maar we laten ons er niet door weerhouden Hong Kong , i will be back soon!

Actief sinds 23 Aug. 2008
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 112840

Voorgaande reizen:

09 September 2019 - 29 September 2019

Rio en de Amazone, kortom Brazilie!

09 September 2018 - 28 Augustus 2018

こんにちは Kon'nichiwa

06 Januari 2018 - 16 Januari 2018

Bon Bini Bonaire

03 September 2017 - 22 September 2017

King Julien here we come

09 Januari 2016 - 20 Januari 2016

Bon Bini Korsou

07 September 2015 - 27 September 2015

Van Wadi's naar Kibboetsen.....

08 Januari 2015 - 16 Januari 2015

The Love Boat!

21 Augustus 2014 - 13 September 2014

China, the sequel!

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Ekspedisie kaap die Goeie Hoop

11 Januari 2013 - 20 Januari 2013

Bijkomen tussen de palmbomen

31 Augustus 2012 - 23 September 2012

Een weekje of 3 Chinees op het menu

24 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Istanbul

08 April 2012 - 12 April 2012

Turijn, weekendje weg

12 Januari 2012 - 22 Januari 2012

Cuba Libre

02 September 2011 - 24 September 2011

Thailand here we come

07 September 2010 - 25 September 2010

Aapjes kijken en meer...

04 September 2009 - 25 September 2009

Zuid India

10 September 2016 - 01 Oktober 2008

Compleet Cambodja

01 September 2008 - 26 September 2008

Vietnam

Landen bezocht: