Eerste stappen. . . - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Eerste stappen. . . - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Eerste stappen. . .

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

19 September 2012 | Hong Kong, Hongkong

Na dat ik het vorige update gemaakt had kwam onverwacht de arts nog binnen vliegen. Dr Hung kwam vertellen dat hij een operatie gepland had, voor de volgende middag!
We vielen bijna om van verbazing maar was wel een pluspunt volgens ons. Stiekem zijn we erg blij, maar ik werd meteen erg nerveus. Dus de dag gisteren was . . . Bijzonder .
De Dr stelt me erg gerust, ook toen ik in de wachtkamer lag. Hij is de enige arts die zijn patiënt kwam ophalen en geruststellen. Dus ik heb de sympathieke arts getroffen.
Hij schatte de operatie op 5 uur, maar met drie uur was hij klaar om frank uitleg te geven.

Hij heeft een tussenvorm gemaakt. De fixatie kan niet volledig worden Uitgevoerd omdat wond er zit, en de wond met de infectie heelt niet omdat de botten los zitten. Mooi dubio dus.
Nu zit een deel van de botten gefixeerd, en enkele nog los. Zo kunnen we nog bij de wond. Prima tussenoplossing vind de arts. Als hij blij is ben ik dat ook.

Vanmorgen is ook de fysio al geweest. Ik heb enkele oefeningen om te doen zodat ik moet een paar stappen kan gaan lopen met krukken. Al moeten die dan wel speciaal gemaakt moeten worden, want die zijn er niet in mijn maat. Wat een verrassing weer.

Morgen word de wond weer gespoeld en kunnen we meervzeggen of het geheel is geslaagd, voor mij is het nu al een verbetering omdat ik wat gemakkelijker kan bewegen, voor de wc zaken en comfort in bed. De bewegingen doen geen pijn meer, maar moet natuurlijk wel goed opletten. En geloof me dat zo een stalen fra,e bij je been enerverend gevoel geeft.

Voor nu wil ik jullie enorm bedanken. Bijzonder fijn om al jullie berichten te lezen en geweten dat jullie aan ons denken.

Bedankt, het doet ons erg goed!

Corne en frank

• 19 September 2012 - 10:26

Monique:

Fijn om te horen dat er vorderingen zijn. Het zal zeker wel wennen zijn met zo'n frame.
    Het is te hopen dat er nu meer stappen gezet kunnen worden, zowel door Dr. Hung als door jou Corné!

Succes met oefenen en we spreken elkaar.

Liefs,
    Monique

• 19 September 2012 - 11:35

Raoul En Helga:

Wat een opluchting, een stap in de goede richting. Wel voorzichtig doen he?
    Fijn om te horen dat je geen pijn meer hebt.
    Nog even volhouden daar... Heel veel beterschap!

Groetjes Raoul en Helga

• 19 September 2012 - 13:40

Tante Cor:

He jongens wat een opluchting dat je dit nieuws kunt vertellen. Er zal best nog wel een flinke periode van oefenen en afwachten komen, maar dit is toch al heel positief.
    Heel veel groeten ome Jan en tante Cor

• 19 September 2012 - 13:54

Wies Goos:

Hallo Corne en Frank,

Corne we waren geschrokken van je bericht dat je gevallen was.
    Hopelijk gaat de genezing goed verlopen al zal het wel zijn tijd nodig hebben.
    We wensen je dan ook van harte beterschap en Frank bedankt voor de goede zorgen.

Groetjes, Henk en Wies.

• 19 September 2012 - 17:14

Jurgen:

Hoi Frank en Corne,

Ik ben blij om te horen dat het de goede richting in gaat.
    Van de val las ik eergisteren pas.
    Sindsdien ben ik weer trouw aan het volgen.
    Heel erg veel beterschap Corne, maar dat komt wel goed met die dokter
    en natuurlijk niet te vergeten met Franks' hulp.
    Sorry voor de late reactie maar heel veel sterkte toegewenst.

Gr. Jurgen

• 19 September 2012 - 17:18

C De Beer-v. Gorp:

Hallo Frank en Corne,

Van Bernie en Monique heb ik gehoord van de noodlottige val van Corne. Grote pech !
    Gelukkig dat de operatie gisteren goed verlopen is en nu maar hopen op een voorspoedig herstel en een zo spoedig mogelijke terugkeer naar Nederland.

Van harte beterschap en groeten, tante Cor uit Riel.

• 19 September 2012 - 17:46

Mieke Haans:

Hoi Frank en Corne,
    Wat zal het een opluchting voor jullie zijn dat de operatie achter de rug is.
    Wij waren vannmorgen bij jullie mam in Riel op de koffie,
    en hoorden dat je gisteren geopereerd bent.
    Wij hopen dat de ontsteking ook gauw hersteld.
    Hebben ze je krukken al op maat gemaakt ? Ja want in China zijn niet zo veel
    mensen met jullie lengte.
    Corne hopelijk kun je weer snel een stukje lopen, en zien wij jullie spoedig weer in Tilburg.

Heel veel beterschap gewenst,

Ome Louis en Tante Mieke

xxxx

• 19 September 2012 - 20:40

Jose:

Hoi Corne en Frank,

wat fijn om te lezen dat er weer wat gebeurd is in de goede richting
    en dat je weer eens uit je bed kunt om te lopen geeft weer wat moed.
    onze kids moesten wel lachen toen ik vertelde dat ze voor jou geen geschkte krukken in huis hadden.
    in de ogen van die chinezen ben jij een reus, haha!!

blijf positief en elke dag is er weer een dichter bij het moment dat jullie naar huis kunnen keren.

heel veel groetjes
    Loes, Tim Marc en Jose

• 19 September 2012 - 22:01

Jose En Pierre Snoeren:

Hoi Corne en Frank

Fijn om te horen dat er wat actie wordt ondernomen een stapje dichterbij om terug naar nederland te komen,want iedere dag nasi of bami is ook niet alles toch ha ha

corne en frank van harte sterkte

gr Jose en Pierre

• 19 September 2012 - 22:19

Frank En Corry:

Hallo Corne en Frank,

Gelukkig een positief bericht na de afgelopen week waarin van alles gebeurd is wat je niemand gunt.
    Goed oefenen met lopen en hopen dat de wond gaat genezen.
    Na regen komt zonneschijn is het gezegde wat hopelijk ook voor jullie zal gelden.
    Wij hopen jullie weer snel te zien in ons mooie Brabant.

Sterkte en geef samen de moed niet op!

Groetjes,
    Corry en Frank

• 20 September 2012 - 06:14

Toine En Yvonne :

Hoi Corné en Frank!
    Nou, dat zijn alweer wat positievere berichten. Het gaat de goede kant op! Die arts klinkt wel heel aardig, voer die maar mee in straks! ;-)
    Heel veel sterkt een beterschap nog. We hopen jullie snel weer te zien in Nederland.
    Groetjes
    Toine en Yvonne

• 20 September 2012 - 09:15

Bri:

Hallo Corne en Frank,

Fijn dat de operatie geslaagd is. Verbaas me nog wel over het feit dat je met een los bot fysio krijgt en moet/kunt lopen op krukken!

Hoop dat de infectie nu ook snel over gaat! Beterschap Corne en sterkte Frank!

Groeten,
    Bri

• 20 September 2012 - 13:21

Wil En Ine Van Eijck:

Hallo Corne en Frank

ik was vanmorgen bij je moeder om het laatste nieuws te horen over je vorderingen en die waren
    gelukkig positief

we hopen dat je nu snel thuis bent veel beterschap en groetjes van

wil en ine

• 20 September 2012 - 19:35

Peter, Jolanda, Teun En Koen:

Hallo Corné en Frank,

We hoorden van Teun wat jullie is overkomen en dan vooral Corné. Wat afschuwelijk dat jullie reis zo abrupt een vervelende wending heeft gemaakt. Maar de laatste berichten zijn weer een stukje de goede richting in. Wij wensen Corné van harte beterschap en Frank ook sterkte. Wij leven met jullie mee en houd de moed erin.

groetjes uit Riel en hopelijk snel tot ziens
    Peter, Jolanda, Teun en Koen