Beestachtig ...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Beestachtig ...... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Beestachtig ......

Door: Frank en Corné

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

29 September 2016 | Singapore, Singapore

Helaas word het weer tijd voor de laatste update, nu vanuit Singapore.

De laatste dagen in Cambodja waren verrassend leuk. Vanuit Kampot zijn we doorgegaan naar Kep, een van de twee grotere badplaatsen waar je de zee in kunt. Voor de kust van Kep liggen wat eilandjes waar we een dagje heen zijn geweest , wij hebben Konijneneiland bezocht. De naam komt vanwege de vorm, maar net als bij de olifantgrot hadden wij daar duidelijk geen Cambodjaanse inzichten. Het was een heel basic dagje met eigenlijk alleen strand. De wind was erg hard en ook het water wild. Het werd zelfs lastig om te lezen omdat alles weg dreigde te vliegen. Het meest spannend was de tocht terug naar het vasteland. Door de hoge golven had het vissersbootjes, waar we met ca 10 personen op konden, moeite met overkomen. De golven kletsen zo hard dat iedereen drijfnat aankwam zodat alle wachtende taxi's drijfnat vertrokken. Ze waren het gewend denk ik want niemand keek echt op.

Nadat we weer terug kwamen in Phnom Penh hebben we toch het koninklijk paleis bezichtigd van de (naar horen zeggen) koning die op mannen valt. Niemand spreekt het uit maar volgens de gids Ducky van de avond food Tour weet iedereen het. Paleis kun je trouwens best overslaan, het was een doodse bedoeling hier. De zilveren Pagode met zilveren vloer was ook hiet zo indrukwekkend omdat er maar een paar zilveren tegels zichtbaar waren, de rest keurig afgedekt en daarmee onzichtbaar.

We hadden nog net de dag ervoor gevonden dat er een food Tour was, en aangezien die in Hong Kong ons nog steeds bij is gebleven hebben we ons aangesloten. Samen met 6 andere heeft Ducky (zo heet ze echt) ons wat speciale dingen laten zien en proeven op markten. Wat fruit die we nog niet kenden, heerlijke toetjes en vervolgens spare ribs. Zelfs Corné vond deze lekker.... De laatste stop was een lokaal restaurant waar we eerst nog wat insecten en spinnen van de markt hebben geproefd. Eigenlijk nog niet eens zo gek, het is vooral het idee en het zicht van wat je in je mond moet stoppen dat je tegen houd.
De hoofdgerechten waren allemaal heerlijk en op 1 na ook 'normaal' de rundvlees met mieren was echt lekker.... Net als de kikkerpootjes, garnalen noodles, bananenbloemsalade, morningglorie salade, en ga zo maar door. Super einde van Cambodja .....

De vlucht naar Singapore vertrok al vroeg dus om 6:30 stond er al een taxi voor de deur. En hier hebben we in 2 dagen ongeveer net zoveel geld opgemaakt als daar in drie weken. Wereld stad met wereld prijzen. Maar wel zo ongelooflijk gaaf! We hebben vooral veel gewandeld hier tussen alle grote gebouwen, het water en de vele aparte wijken, gisteren vooral in Chinatown en omgeving geweest met als eind punt de MarineBay waar een grote licht show werd opgevoerd toen het eenmaal donker was. Iets wat alle grote steden wel ergens hebben (denk aan de Eiffeltoren ) vandaag klein India en nu bij daglicht richting de haven gegaan.

Eigenlijk is dit een stad waar je zo lang in kunt rondlopen en shoppen en tegelijk ook weer niet. Ach, voor ons is er geen keuze want we gaan zo terug richting het vliegveld om te vertrekken naar Schiphol.

Weer een reis afgerond, waar we hele speciale plekken konden bezoeken, indrukken op hebben gedaan en weer veel geleerd hebben over het leven, koken, eten, het verleden en het heden van Cambodja. Hele special en mooie geschiedenis plekken hebben we bezocht, maar ook gezien dat er nog veel mensen het erg slecht hebben hier naar onze maatstaven en toch leven ze met een grote glimlach voor twee blanke reuzen die even langs zijn geweest.

• 29 September 2016 - 17:42

Jeanne:

wat weer een prachtig verhaal
    van een lekker lokaal eetpartijtje naar de wereldse stad singapore
    rust maar uit in het vliegtuig en tot gauw
    pa en ma