Safari in Kruger Park - Reisverslag uit Pretoriuskop, Zuid-Afrika van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Safari in Kruger Park - Reisverslag uit Pretoriuskop, Zuid-Afrika van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Safari in Kruger Park

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

05 September 2013 | Zuid-Afrika, Pretoriuskop

Donderdag 5 september
Lam van 12 uur rijden, uit een fles port drinkend op bed. Voeten omhoog en wachten tot het20 uur is.
We zijn een beetje stomverbaasd. We zijn aangekomen in het Pretoriuskop kamp, om te overnachten in Kruger National Park. Laat waren we binnen, zo rond half zes want dan word het donker en je moet voor het donker binnen zijn. Want deze lodge ligt midden in het wildpark. Bij de Bali kon er nog geen welkom vanaf en nadat we onze spullen in het huisje hadden gedropt dachten we meteen maar te gaan eten want dat sluit al om 20:30. Komen we bij het enige eetgelegenheid aan hier in het kamp, hangt er doodleuk een briefje, dat ze tot 20 uur gesloten zijn vanwege een schoolreisje die moeten eten. Ti's echt ongelooflijk, want ze vonden het niet eens raar. Dus liggen we maar op bed effe te wachten met een fles uit ons welkomstpakket van Afrika online. Het zal de Afrikaanse spirit wel zijn...
Het waren overigens wel hele speciale en gave dagen sinds maandag.
Dinsdag zijn we vanuit Hazeyview naar Hoedspruit gereden. En waar we twee nachten geslapen hebben in een boomhut. Nou ja... Dat was de naam van de lodge en het leek er wel een beetje op hoor. Gezellige plek in ieder geval, maar wel met typische mensen die een lodge runnen en de Afrikanen het werk laten doen. Maar goed. Omdat ik toch wat minder goed loop (netjes gezegd nietwaar) hebben we gisteren 2 keer een game drive gehad en geen wandeling zoals hier de meesten doen. gelukkig vooraf goed geregeld door Afrika online. Dus met zo een stoere open Landrover door de jungle opzoek naar.... In dit geval The Big Five. Want dat was duidelijk de opdracht van de gidsen.
In de ochtend was het koud, er stond een harde wind, en dus vonden we het al heel wat om er 4 te zien...al was er eentje dan buiten het hek op de terugweg. Maar middags was het echt veel beter weer en zagen we veel meer en vaker wilde dieren. Zo lagen de twee leeuwen nog steeds van een karkas na te genieten. De olifanten hebben we uitgebreid water zien drinken en deze liepen echt als mieren om de auto heen. Heel erg vreemd gevoel om zo dicht tussen ze in te staan. De buffel was de eerste in de rij, en ook werden we onderweg verrast door een zwarte neushoorn, en dat terwijl we ochtends al de witte met een jong hadden gezien. Kortom, genietend in de zon kon de dag niet stuk.. En tot onze verrassing was er ook nog eens een luipaard gespot, en dat is wel speciaal. Want die zijn moeilijk te vinden. E wij troffen het geluk er ook nog twee te zien, een moeder met jong die samen aan het eten waren.....,het was een helde toer want ze lagen heel goed verstopt, maar echt super in beeld ..en op foto natuurlijk !

Vandaag (te) vroeg vertrokken naar Kruger , en daar waren we wel erg blij mee. Want we zijn net op tijd terug en hebben de laatste twee uur nog best moeten doorrijden. Wel heel veel gezien en dat is ook vreemd zo in je eigen auto. Je rijd door een park waar je overal allerlei beesten ziet, van de gene die we net genoemd hebben, maar ook vele vogels, soorten herten en antilopen en dat alles door elkaar..
Vanmiddag de giraffen zien drinken, samen met de Zebra. Nijlpaarden zien baden, olifanten zien vechten, en dat was erg spannend om te zien want dan lopen ze ineens stukken weg..richting je auto bijvoorbeeld.
Wow, erg indrukwekkend.

Dus de dag is best goed hoor ;) maar jammer dat je niet effe kunt afsluiten met een drankje...dat gaan we dadelijk maar doen.

Overigens is het wel vreemd, overal staan ook echt hekken om de parken, je moet poorten door en er staan bewakers. In Uganda was dat niet, dan stond er midden op de weg een bordje dat je in een park kwam. Hier is het net een grote Beekse Bergen, maar dan echt in giga afmetingen, niet te filmen.
De beschaving zorgt helaas ook voor stropers, want die willen vanalles van die dieren hebben voor geld, maken medicijnen en asbakken van. Dus bescherming is zeer nodig. Zal in Uganda ook wel eens komen.

Voor nu, kunnen we bijna gaan eten....smakelijk alvast

Frank en Corné