De eerste dag zit er op.. . Tijd om te slapen. - Reisverslag uit Peking, China van Frank en Corné - WaarBenJij.nu De eerste dag zit er op.. . Tijd om te slapen. - Reisverslag uit Peking, China van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

De eerste dag zit er op.. . Tijd om te slapen.

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

01 September 2012 | China, Peking

En we zijn echt toe aan een bedje. En hoeweprecies moeten gaan slapen in het bed dat vierkant is en ca 1,50 m groot is moeten we gaan proberen.
We zijn in Beijing, de hoofdstad van China aangekomen. De vlucht uit Amsterdam ging prima, maar echt goed geslapen hebben we niet. Bij aankomst hier was het negen uur, terwijl hiervoor ons nog twee uurnachts was. We ontkwamen dus niet aan een middag dutje, maar gelukkig hebben we ons meteen een kaartje gekocht voor het culturele hoogtepunt van deze reis, de Beijing Opera.
De opera blonk in alle punten uit, de mooie stemmen van de zangers die toch het beste te vergelijken waren met het scherpe en zuiveregeluid dat je hoort als je een kat op zijn staart trapt.
Het mooi was dat er Engelse ondertiteling aanwezig was bij de filmpjes en naast hetgezang. De persoon die dat ingetikt heeft moet wel steno kunnen schrijven, zo snel ging het. Niet te lezen dus.
kortom, bijzondere ervaring maar hetblijft bij dit ene bezoek.

Zojuist waren we nog even in de straatjes rond onze Hutong, een hotel datvroeger een familiehuis was. Mooie en sfeervolle binnenplaats met huisjes erom. Als je voor de deur staat vraag je je af of het wel goed komt, maarbinnen echten mooie rustplaats.. En dat hebben we vandaag ook nodig gehad.

De eerste indruk is echt super goed. Heel mooi, typisch Chinees zoals je je dat voorsteld maar vooral ook gezellig.
En dat we geen enkel bord kunnen lezen of met gebrekkig Engels neteen stokje vlees moesten scoren zullen we maar achterwege laten. We hopen dat het lamsvlees was, dat begrepen we. .
Welterusten .

• 01 September 2012 - 17:56

Toine En Yvonne:

Ni Hao! Prachtig hè, die Chinese opera. Wij hebben ook enorm moeten lachen om die Engelse vertaling! We zijn benieuwd naar jullie Chinese avonturen! Morgenvroeg om 07.00 uur Tai Chi in het park hè!?!
    Groetjes
    Toine en Yvonne

• 01 September 2012 - 18:51

Corrie Janssens:

He jongens jullie zijn al op de plaats van bestemming. Ik hoop dat het beter weer is als bij ons op de floriade, want we zijn zowat weggespoeld. Ik kan alleen maar zeggen ook namens ome Jan geniet er maar van want het is voorbij voor je het weet.
    Groetjes tante Cor

• 01 September 2012 - 19:06

Wies Goos:

Hoi Jongens wat leuk dat jullie vakantie hebben. Geniet ervan en wij genieten van jullie reisverslagen.
    Corne nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes Henk en Wies.

• 03 September 2012 - 21:40

Petra Snoeren:

Hallo Corné en Frank,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie geslapen hebben in dat kleine bedje!!!
    Benen buiten boord, ha, ha!!

Heel veel plezier, en ik ben benieuwd naar jullie Chinese avontuur.
    Groetjes Petra

• 04 September 2012 - 12:30

Jeanne En Wim:

hoi corne en frank

het klinkt nu al erg gaaf en er zijn nog maar een paar dagen om
    dus geniet en schrijf nog veel meer over je ervaringen

Tags: Beijing, Chinees