Dag 1 zit erop, vol emoties en fun! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Dag 1 zit erop, vol emoties en fun! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Dag 1 zit erop, vol emoties en fun!

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

22 Augustus 2014 | Hong Kong, Hong Kong

22 aug

Wakker worden op je eerste vakantiedag is altijd prettig, zeker als alle spullen klaarstaan en er een taxi komt om je naar Schiphol te brengen. Alles ging voorspoedig en al snel zaten we aan de gate te wachten. Bij de gate naast ons stond de vlucht naar Kuala Lumpur van Malaysia Airlines klaar om te vertrekken. Ja, dat dachten wij toen ook. Zeker als je ook nog lees dat vandaag een vlucht met lichamen vertrokken is. Confronterend, maar zoals vele andere dingen die gebeuren, een eenmalige gebeurtenis. We zijn dan ook gewoon ingestapt.
Een vlucht die veel bekende landen voorbij deed komen van afgelopen zondag tijdens de Risk middag. "Inner" Mongolië , West Siberië , Ural , China maar eindpunt Hong Kong was nieuw.
Zo'n 12 uur later stonden we er dan. Stiekem kriebelde er van alles al, ik keek nieuwsgierig rond wat ik herkend of dacht te herkennen.
Het nadeel van reizen naar dit gebied, is dat als je na de vlucht aankomt, je ook nog 6 uur tijdverschil hebt. Hierdoor was het geen 12 uur nacht, maar 6 uur ochtends toen we landde. En daarmee heb je gewoon weer een hele dag voor de boeg.

De koffers hebben we gedropt, en omdat we niet om 9 uur ochtend de hotelkamer in mogen, zijn we meteen in een taxi gestapt naar Baptist Hospital. Onderweg zat ik me vooral af te vragen wat ik gezien had in de ambulances destijds. Maar Frank begon steeds meer bekende dingen te zien en was aan net navigeren, totdat het groene logo in beeld kwam... Ik zou bijna vergeten dat zijn tijd hier misschien nog wel moeilijker was, elke dag naar een ziekenhuis, pendelen met taxi's mij de hele dag aanhoren, ook voor Frank veel herkenning.
De taxi stopte onder de luifel en frank wist precies de weg. Binnen enkele minuten stonden we op D5, mijn etage. Hoe gek het ook klinkt, de weg er naartoe leek heel fijn en vertrouwd, en dat terwijl ik deze nooit op deze manier heb afgelegd. Toen de deuren open gingen zat er het vrouwtje in de lift, die deze bediende. Klinkt vreemd maar met een gebouw van zoveel etages heeft het zeker nut. Met een oortje in hoort ze alle patiënt transporten aankomen en deze hebben altijd voorrang.
De tweede keer dat de deuren opengingen was voor het uitstappen, meteen die vaal , perzik oranje kleur die zo bekend was. Een grote ronde balie met alle zusters in de divers kleuren pakjes. In een paar tellen stond ik bij het raam en keek naar het uitzicht, dat zo bekend is. Na een kort rondje zijn we even op een bankje gaan zitten, kijkend naar als en iedereen. Al snel zag Frank was gesmoes en werd er gewezen naar mijn oude kamer. Herkenning, dus toch na twee jaren. We hebben met drie bekende zusters staan kletsen die zich afvroegen wat er mis was met me omdat ik er weer was. Ongelooflijk dat ze zich zoveel wisten te herinneren, mijn bed, mijn verwonding, zelfs dat ik lantaarns en Mooncake had meegekregen naar Nederland! Echt details die niet heel normaal zijn voor patiënten. Gaaf gewoon, en dat terwijl ik eigenlijk vond dat ik ze niet mocht gaan storen. Ik ben heel blij dat Frank nog even wilde blijven. Ik heb blijkbaar indruk gemaakt, en ze waren blij om te horen dat het nu goed leek te gaan. Vol ongeloof keken ze nog naar mijn littekens die door de transplantaties zijn ontstaan en werden technisch gezien ook meteen de ingrepen herkend. Ook hier vonden ze het er netjes uitzien. Zowel dr Kleinveld als dr Hung hebben het top gedaan

  • 22 Augustus 2014 - 17:28

    Helga De Bont:

    Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Fijn voor je Corne dat het voor jou een mooie stap is geweest om het ziekenhuis weer te zien. ( mss niet zo handig geschreven maar je zult wel snappen wat ik bedoel) Was toch spannend. Heel veel plezier. Grtjes raoul en helga

  • 22 Augustus 2014 - 17:52

    Toine En Yvonne :

    Ach, wat bijzonder dat ze je nog herkenden! Mooi hoor.

  • 22 Augustus 2014 - 19:18

    Barbara:

    Hey schatten!

    Geniet van jullie reis!!

    X babs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank en Corné

Elk jaar weer nieuwe plekken ontdekken, ander locaties, reizen en tochten maken. Het hoeft natuurlijk niet altijd ver weg te zijn, maar dat is natuurlijk wel het leukste. Al vele landen hebben we aangedaan, maar eigenlik kun je in een paar weken of dagen nooit alles zien, tof is het wel om telkens weer pogingen te blijven doen en te weten dat je in zoveel landen geweest bent. Helaas hebben we na 10 jaar toch ook 1 keer meegemaakt dat een ongeluk in een klein hoekje zit, en dat die grote gevolgen kan hebben als je niet in Nederland bent. Maar we laten ons er niet door weerhouden Hong Kong , i will be back soon!

Actief sinds 23 Aug. 2008
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 112845

Voorgaande reizen:

09 September 2019 - 29 September 2019

Rio en de Amazone, kortom Brazilie!

09 September 2018 - 28 Augustus 2018

こんにちは Kon'nichiwa

06 Januari 2018 - 16 Januari 2018

Bon Bini Bonaire

03 September 2017 - 22 September 2017

King Julien here we come

09 Januari 2016 - 20 Januari 2016

Bon Bini Korsou

07 September 2015 - 27 September 2015

Van Wadi's naar Kibboetsen.....

08 Januari 2015 - 16 Januari 2015

The Love Boat!

21 Augustus 2014 - 13 September 2014

China, the sequel!

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Ekspedisie kaap die Goeie Hoop

11 Januari 2013 - 20 Januari 2013

Bijkomen tussen de palmbomen

31 Augustus 2012 - 23 September 2012

Een weekje of 3 Chinees op het menu

24 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Istanbul

08 April 2012 - 12 April 2012

Turijn, weekendje weg

12 Januari 2012 - 22 Januari 2012

Cuba Libre

02 September 2011 - 24 September 2011

Thailand here we come

07 September 2010 - 25 September 2010

Aapjes kijken en meer...

04 September 2009 - 25 September 2009

Zuid India

10 September 2016 - 01 Oktober 2008

Compleet Cambodja

01 September 2008 - 26 September 2008

Vietnam

Landen bezocht: