Vervelende beesten in je tuin...die Nijlpaarden - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Vervelende beesten in je tuin...die Nijlpaarden - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Vervelende beesten in je tuin...die Nijlpaarden

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

08 September 2013 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Zondag 8 september

Eindelijk hebben we een plek met wifi, want hoewel het land erg ontwikkeld is, en je niet het gevoel hebt in Afrika te zijn maar gewoon in een wat warm Nederland gemixt met Spanje ....komt dat internet niet veel voor. We hebben wellicht ook niet veel moeite gedaan, gewoon rusten is wel belangrijk geweest. Nu is het er en in topsnelheid, dus meteen een serie foto's op de site gezet. Misschien hebben we wel betere maar Frank zit al op ca 1500 stuks...

Gisteren zijn we uit Swaziland vertrokken en naar St. Lucia gereden. Een op en top toeristen plek aan de oost kust met de Indische Oceaan.
Hoewel we gewaarschuwd waren voor de grensovergangen, en de tijd die dit zou kunnen duren, hebben we ze probleemloos doorstaan. In slechts enkele minuten waren we Swaziland uitgestempeld, eigenlijk Frank want ik kon niet zo goed naar de deur lopen omdat het een wat aflopend taluud was. Ik vroeg nog of ik even via de trap mocht want die kon je zien maar daarvoor zou ik eerst door de slagboom hebben moeten lopen en tja.... Dat kan natuurlijk niet. Maar aangezien ik geblesseerd was kon Frank gewoon mijn paspoort af laten stempelen, geen probleem.
Vervolgens 100 meter doorrijden naar de zuidafrikaanse post, om daar weer in te stempelen. Ook zonder problemen, alleen dan het zoeken van het juiste hokje. Want ze waren een nieuw complex aan het maken maar de wegwijzers waren nog niet helemaal op orde.

Aangekomen in St. Lucia zien we een hele typisch guesthouse verschijnen. In een blank dorp. Want jet is wel erg duidelijk hier, het is een blank dorp of een zwart dorp. Onderweg zijn we een paar keer gestopt en kwamen bijna altijd in een winkelcentrum uit met een KFC, een Spar, Boxer, Fish&chips, Building It en een tankstation met een Wimpies. Het lijkt wel of iemand een tekening heeft gemaakt en dit maar bleef herhalen. We hebben er zeker al 5 soortgelijke centra gezien. Bij eentje hebben we ons laten voorlezen door schoolkinderen, die een leesmarathon hielden... Erg mooi om te zien dat ze trots zijn te kunnen lezen. Dat is bij ons natuurlijk ook maar hier is het nog specialer omdatniet iedereen het kan!

Hier hebben we gisteren en vandaag het lekker rustig aan gedaan. Vanmorgen hebben we een boottocht gemaakt gemaakt en daarbij veel nijlpaarden gezien. Vanmorgen maakte de eigenaar van het guesthouse ons wijs dat het gras gemaaid werd door die vervelende nijlpaarden die het ook wat vertrapt hadden vannacht. Een beetje wat wij met konijnen en mollen hebben in de tuin. Maar toen ook de gids vertelde dat je nijlpaarden met gemak in het centrum kunt tegenkomen.....werden we een beetje stil.

We zijn namelijk gisteravond te voet naar een restaurant gelopen aan het einde van de straat. Niet ver maar met nijlpaarden in de buurt....
Vanavond toch maar de auto.

• 08 September 2013 - 17:30

Debbie:

We genieten hier weer van jullie reisverslagen!
    St. Lucia idd met de nijplaarden. Grappig hè dat je die zo kunt tegenkomen.

• 08 September 2013 - 21:13

Raoul En Helga:

Leuk om jullie verslagen weer te lezen. Echt indrukwekkend hoe dicht jullie bij die wilde dieren komen. Heel veel plezier en lekker genieten!
    Groetjes fam de Bont

• 09 September 2013 - 19:35

Tante Cor:

wat kunnen jullie toch geweldig vertellen, het lijkt wel of wij er zelf bij zijn.
    Veel plezier.
    Ome Jan en tante Cor

• 09 September 2013 - 20:25

Ome Louis En:

Hoi Frank en Corne,
    Het is nu al zeer indrukwekkend wat jullie meemaken.Wij zijn blij dat jullie kunnen genieten van deze reis,dat hebben jullie wel verdiend na die ellendige periode ,geniet er maar van, wat de dagen vliegen voortbij.

• 09 September 2013 - 20:36

Ome Louis En Tante:

Hoi Frank en Corne,
    Ik heb net een foutje gemaakt, door op de verkeerde knop te drukken(tante Mieke),maar ja ik ben nog niet zo n ster op de computer.Hier in Tilburg regent het dat het giet,en bij jullie is het weer prima zo te zien.
    Ik denk dat jullie deze reis niet gauw zullen vergeten,want de natuur is daar prachtig,en veel rust.
    Heel veel groetjes,

Ome Louis en Tante MIeke

xxxx

• 09 September 2013 - 21:19

Petra:

Hallo Corne en Frank,
    wat is het weer een fantastische reis, die jullie aan het maken zijn!
    prachtige verhalen, en het zien van de wilde dieren,
    geniet nog van alles, en ik ben benieuwd naar de foto's!!
    groetjes Petra