vroeg uit de veren... - Reisverslag uit Guamá, Cuba van Frank en Corné - WaarBenJij.nu vroeg uit de veren... - Reisverslag uit Guamá, Cuba van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

vroeg uit de veren...

Door: Corne en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

17 Januari 2012 | Cuba, Guamá

Wat gisteren goed begon, blijkt toch wat minder leuk te zijn. HEt eten gisteravond, krokodil, is niet zo goed gevallen bij Frank. In ieder geval hebben we niet echt goed geslapen, en dat merken we. Bovendien was het stervens koud, waren de bedden te klein en de lakens leken wel 1 persoons voor een 2 persoons bed!! normaal minder erg maar als je ook nog eens niet lekker voelt dan tikt het aan!
Maar goed dat we hier een rustige dag hadden ingepland, die vanmorgen om 6.30 begint met een boottocht in de mangrove, Met een roeibootje gaan we vroeg op pad om zo veel mogelijk vogels te zien. Bovendien worden we getrakteerd op een schitterende zonsopkomst vanuit een roeiboot. We hebben geleuk en daarmee ook erg veel volges gezien. Gelukkig nam onze gids er ook ruim te tijd voor toen hij merkte dat we erg geinteresserd waren. Heerlijk zo 1.5 uur op het water gedobberd.

Daarna zijn we met dezelfde speedboot als gisteren weer naar de kant gegaan om daar de krokodillenboerdeij te bezoeken. Niet echt spannend maar wel grappig en leuk om ongeveer 4.000 kleine en grote krokodillen te zien liggen. In allelei verschllende leeftijden.
Ze kweken ze hier waarchijnlijk voor het eten maar dat is niet de moeite waard.
Speciaal kunnen we het eten hier niet noemen. Wat rijst, ingemaakte groenten en vlees, Jammer.
Morgen weer een stukje rijden naar cienfuegos en vervolgens naar Trinidad. Gelukkig hebben we ons daar getrakteerd op het duurste hotel van de stad, Iberostar. Kunnen we in ieder geval goed slapen zonder kou of warmte en anders gaan we klagen. Want voor die twee nachten betalen we ongeveer net zo veel als andere nachten samen. We hebben er dus wel zin in!
Hopenlijk komen we ook internet tegen, want tot nu toe is dat nergens te vinden.
Het valt echt op hoe toeristen hier in ere worden gehouden. Dat is overal wel zo maar als je hier ziet hoe mensen leven dan is er wel veel armoede en ontwetendheid hier.
Je ziet bijv geen mobiele telefoons, er zijn nog telefooncellen!
op ons hotelcomplex hier hebben ze en bakkie systeem met walkie talkies.. Er is nog geen land geweest waar we dit zo hebben gezien, zelfs India dat als arm wordt bestempeld is beter te communiceren met elkaar dan hier.
computers hebben we hier eigenlijk nog geen gezien, ook bij de receptie van hotels ontbreekt deze. De transportmiddelen zijn vooral paard en wage, of fietsen naast natuurlijk de gave oude bakken en wat andere autotjes.
We hebben trouwens de bus naar Hardinkxveld Giessendam gezien hier, dus al jullie die kwijt zijn hij is verdwaald. EHt was overigens wel een van de weinige bussen hier, en BBa lijkt hoofdsponsor te zijn. Veelal zijn het omgebouwde vrachtwagen die volgestouwd worden met mensen. Maar eigenlijk is liften nog het normaalste hier.

goed.. tijd voor de volgende nacht in de kou..