Waar kwamen de efteling elfjes ook alweer vandaan? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Waar kwamen de efteling elfjes ook alweer vandaan? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Waar kwamen de efteling elfjes ook alweer vandaan?

Door: Corne en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

04 September 2011 | Thailand, Bangkok

Hebben wij weer. We vinden het heel erg voor koning Bhumibol dat zijn dochter is overleden, maar moet daarom het koninklijk paleis gesloten worden? Ach ja, pech gehad dus we zij. Vanmorgen naar Wat Arun geweest. De oudste tempel van de stad. Eerst natuurlijk met de waterbus, en met het pontje om over te steken. We werden er begroet door de wachters van de Efteling elfjes. Aangezien we nog een beetje lui waren hebben we een giftig genomen naar het hotel waar we ons moesten melden voor onze middag fietstocht met Co van Kessel, een waar begrip als je de we sites over Bangkok moet geloven. Al snel bleek dat we niet alleen waren. in totaal zijn we met tien-en gaan fietsen, en de tweede groep ging ook van start. Een gezellig kleinschalig tochtje met Co zit er dus niet meer in. Het blijkt dat op drukke dagen er wel 20  groepen per dag fietsen, en Co . . Die hebben we niet gezien. De twee meisjes die met ons op pad gingen deden het prima. Echt gezellig en natuurlijk spraken ze af en toe grappig Nederlands. De woorden als Pas op, gezellig en nog veel meer. Maar het was ook echt een erg leuke tocht. Allereerst door de hele smalle straatjes van chinatown. De chineese wijk. Echt je snapt niet dat je er met de fiets doorheen gaat maar nog veel minder dat er mensen wonen. Smalle steegjes, zo smal dat je af moet stappen om er door te kunnen. Alsof je zo door de huizen van de mensen fietst. Vervolgens op de pont om bij de tempel aan de andere kant van het water terecht te komen, daarin zat de grootste zittende Boeddha van Bangkok. Wederom een indrukwekkend groot gouden beeld van wel 10 meter hoog. Ook deel twee van de toch was indrukwekkend. Was het eerste deel druk en smal, werd het hier veel ruimer en rustiger. Deze buitenwijken lijken niet eens op wat we zagen in de binnenstad. We hebben zelfs het giethoorn nog gezien hier. Smalle betonnen wandel en fietspaden door water en moerasgebied heen. Beetje smal als je een tegenligger tegenkomt maar wel grappig en vooral mooi. Een tussenstop werd gemaakt om te eten bij een echt locale Thai die de tafel al had gedekt voorons, aan het water. Normaal zou je hier voorbij lopen omdat  het niet eens opviel. Maar we kregen echt geweldig lekker eten.
Nog wat andere heel rustige tempels aangedaan waar eigenlijk geen toeristen te zien waren, wel zo leuk. Deze zitten speciaal in de route omdat ze rustig en wel erg mooi zijn.
Eigenlijk waren we stiekem wel blij toen we onze longboot weer zagen liggen. Want die fiets waren we wel een beetje beu. Toch wat te klein en eigenlijk fietsen we niet genoeg thuis. Met hoge, ZEER hoge snelheid gingen we de smalle kanaaltjes weer uit en de grote rivier over. Einde van een leuke tocht. Daarna zijn we een restaurantje gaan opzoeken. Niet  indezelfde straat als gister, dat vonden we te veel toeristisch maar tegenover ons hotel waren ook veel leuke straatjes. Tot Corne zijn verrassing kwam er hele Snapper op tafel  terwijl we echt geroerbakte vis besteld hadden. Maar wel super lekker!
Nu nog een afzakkertje in de bar en op naar de volgende dag. Vroeg vertrekken we richting de dodenspoorlijn..... We zijn benieuwd

• 04 September 2011 - 15:07

Chantal:

Geniet er nog van !!!! Het is in elk geval leuk om jullie weer te volgen en het klinkt allemaal nog goed !!

• 04 September 2011 - 15:34

Patrick:

Hallo Frrank en Corne,

Ik beleef de reis weer op nieuw een klein jaar geleden. Wat mij bij blijft van Bangkok is de de drukte en de fietstocht met Co van Kessel. Wij hebben wel Co persoonlijh ontmoet en de tocht, vonden wij geweldig. Geniet van jullie vakantie en we volgen jullie tot thuiskomst. Gr Annemieke en Patrick

• 04 September 2011 - 16:39

Monique De Mam:

Zo te lezen hebben jullie al een mooie en leuke start gemaakt. Jammer van het overlijden van de dochter van de koning (gecondoleerd). Veel plezier verder en we lezen het wel weer!
    Geniet ervan!

Groetjes van ons xxx

• 04 September 2011 - 16:40

Monique:

Moet natuurlijk Monique en mam zijn ;-p

• 05 September 2011 - 16:09

Ome Henk:

Geinig dat je aan de andere kant van de wereld zit en zo mooi verslag uit kunt brengen aan iedereen die het maar lezen wil Veel plezier en geniet er van.