Goodmorning Vietnam..... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam..... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam.....

Door: Corne en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

07 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Of beter gezegd, goede avond. Na onze tweede dag in ht broeierige en drukke Ho Chi Minh stad eindelijk een het eerste bericht. De eerste dag was toch wat vermoeiender dan gedacht. 12 uur opgevouwen in een vliegtuig. . . maar goed. Het ging allemaal prima en we kwamen aan om vervolgens om 8 uur ochtends in bed te duiken. Eventjes mara natuurlijk want we konden niet wachten om Saigon, zoals het toch nog steeds genoemd wordt te gaan bekijken. De eerste indrukken op het vliegveld waren . . . rust. . we dahten de hele stad ligt nog te slapen, het was hier ook 6 uur in de ochtend.Maar eenmaal in het cetrum zagen we heeeeel duidelijk dat de 6 miljoen inwoners klaarwakker waren. Ook hadden ze allemaal hun brommer uit de schuur gehaald om lekker op rond te crossen. Een ware invasie van de brommers.
Een rustige eerste dag waarop we veel gewandeld hebben door de wijken van het centrum. Onze eerste ware opichtingszaak hebben we ook meegemaakt. De taxi naar de Jadekeizer pagode was heen zeker 3 keer zo duur dan terug. . . 1,5 per persoon ipv 50 cent. Dus Rik ook in Saigon kunnen ze er wat van. Gelukkig zaten we tijdens de eerste heftige regenbui al heerlijk aan een "broodje" en was het weer doog toen we verder gingen. Als afsluiting hebben we heerlijk ge tafelbarbequed met stokjes in het restaurant waar ook Brad Bitt regelmatig komt. Helaas. . . gisteren niet. Supereerlijke hapjes, vis, vlees en groenten . . .als dat de hele reis zo wordt zijn wij blij. . Ook vandaag veel Saigon, mar als eerste naar Cu Chi tunnels geweest. Ik (cone) als het groote watje ben atuurlijk niet naar binnen geweest. Frank wel maar had ook achteraf wel een beetje pijn in zijn rug. Aansluitend hebben we een Cao Dei dienst bijgewoond in een tempel in Trang Bang. Zeer indrukwekkend om te zien dat ze hier een "nieuw" geloof hebben gecreerd sinds 1926, een waarbij er 5 bestaande samenvloeien. Terug aangekomen in Saigon hebben we een heerlijk soepje op waarna wij het reunification Palacce hebben bekeken en meteen wat van de geschiedenis opgestoken. Mooi , beetje art deco stijl . . Ook vanavond weer heerlijk gegeten na een flinke wandeling door allerlei kleine straatje. Veel bekijks hebben we wel hier, ik snap echt niet waarom. . . we zijn slechts gemiddeld een meter langer dan de mensen hier. . . Het eten was ook nu weer goed, voor maarliefst 44.000 Dong voor twee personen Geloof mij maar, daar koop je nog geen kopje koffie voor op de Heuvel!
Op naar een nieuwe morgen, waar we om 6 uur de wekker gaan horen en we richting de Mekong vertrekken.
Tot snel. .

• 07 September 2008 - 14:43

Rik:

Hallo,
    Als ik dit zo hoor krijg ik weer helemaal zin om terug te gaan. Zo als je het nu verteld herken ik het meteen:P.
    Kan me inderdaad heel goed voorstellen dat jullie veel bekijks hebben met al die kleine mensjes daar.
    Heel veel plezier daar en ik hoor het wel als er weer nieuws is.
    Gr. Rik

• 07 September 2008 - 15:26

Sonny:

hee frank en corne,

Een voordeel hebben jullie wel dat jullie zo groot zijn, denk niet dat jullie elkaar daar in de massa kwijt kunnen raken ;)

Veel plezier nog daar!

groetjes sonny

• 07 September 2008 - 16:28

Tante Cor:

Leuk jongens dat ik wat van jullie te horen krijg, volgens mij vervelen jullie je niet. Ik hoop dat de rest van de vacantie net zo goed mag zijn. Heel veel groeten van Ome Jan en Tante Cor en tot na de vacantie.
    Ps. breng dan wat zon mee want het is hier bar en boos niks dan regen.

• 07 September 2008 - 17:43

Pool:

ik had nog zogezegd"jullie zijn te groot voor die tunnels".
    ik begrijp dat het eten heel lekker is,
    zitten daar ook veel sambalbijen ???

• 07 September 2008 - 19:23

Debbie:

Hoi,

Zo te zien vermaken jullie je prima daar. En jullie lijken me idd een grote attractie...
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!!!

Pim, Debbie, Thijs, Jochem en Floor

• 07 September 2008 - 21:00

Petra:

Hoi,
    Leuk,jullie eerste reisverslag!! Heel leuk om te lezen! Wel grappig dat jullie veel bekijks hebben!!
    Veel plezier nog, en lekker genieten!
    Groetjes Petra

• 08 September 2008 - 06:33

Janneke:

Hoi Frank en Corné!
    Tja bekijks...dat krijg je met twee van die lekkere grote mannen! We gaan hier gewoon door met de dagelijkse dingen..maar deze horen jullie wel als je terug zijn.
    Geniet en ontspan! Groetjes van de Bakkerij

• 08 September 2008 - 06:41

Marco:

Hoi. Kreeg het mailtje van Janneke door. Leuk om te lezen. Krijg weer helemaal zin in vakantie!
    Veel plezier nog.

• 08 September 2008 - 06:58

Mariette:

Heel leuk om een verslag te krijgen,zo kunnen we bijhouden wat jullie allemaal zien .Mooi hoor.
    Veel plezier nog .

• 08 September 2008 - 16:39

Kady:

Hej Frank & Corne!

Klinkt allemaal super leuk, ben al weer benieuwd naar de foto's!
    Veel plezier nog daar en tot snel!

Kus Kady

• 08 September 2008 - 17:27

Yvonne & Toine:

Hallo Frank en Corne,
    Erg leuk om jullie bericht te lezen. Het brengt ons weer helemaal terug in de Vietnam sfeer. Ik hoor die man weer op zijn snaarinstrumentje spelen in de cao dai tempel. Echt ongelooflijk hoeveel brommertjes er in Saigon rijden en ze willen allemaal voorop rijden!:-)Het eten was ons erg goed bevallen, soms wat extra koriander maar dat was het wel. Oh ja wat je wel kan krijgen is dat de lokale gids soms erg lang doorzaagt over wat Amerika allemaal wel niet heeft verwoest en hoe goed de vietcong zich heeft verzet in de oorlog bla bla bla.(klein beetje propaganda)Wij zijn erg nieuwsgierig naar jullie reiservaring met Vietnam. We zullen het met plezier lezen. Hoe zijn de medereizigers?/reisbegeleider?
    Groeten,
    Yvonne & Toine