Ongeschonden het eindpunt bereikt - Reisverslag uit Huangpu, China van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Ongeschonden het eindpunt bereikt - Reisverslag uit Huangpu, China van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Ongeschonden het eindpunt bereikt

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

09 September 2014 | China, Huangpu

Eindelijk aangekomen, al is het dan twee jaar te laat, Shanghai!

Vanmorgen reed de nachttrein waar we weer een nachtje in geslapen hebben rond 9 uur het station van Shanghai binnen. Dit natuurlijk niet zonder dat we gisteren nog uitgebreid afscheid genomen hebben van Alex. De dag brachten we door in Hangshan , na een heerlijke nacht in een 5 sterren de luxe hotel. Gister hebben we nog wat gewandeld in kleine wijken van de stad Hangshan. Deze is ongeveer even groot als Tilburg. We hebben een groot deel van de middag en avond op het terras en cafe gehangen voor een lekkere kalme middag met avond eten. We moesten om 19:30 vertrekken richting het station.
Alex leek wat meer ontspannen te zijn nu zijn werk er op zat en was wat losser geworden, we hebben dan ook erg gelachen en gepraat over van alles waarbij hij soms wel heel erg close bij me kwam hangen in de bank. Dat biertje bij Aziaten gaat inderdaad erg snel!
Vandaag hebben we vooral indrukken opgedaan van de stad. Het is net zo een wereldstad als Hongkong maar wel met een andere sfeer.
Je ziet hier veel meer niet Aziaten rondlopen en ook is de opbouw van het centrum wat anders, gezelliger. Het nadeel is ook meteen dat je van alle kanten vanalles word aangeboden. Tassen, kleren, maar vooral massages met leuke dames. En dan niet af en toe...maar continue! Je zou we bijna ja op zeggen om van het gezeur af te zijn, maar ik denk dat dat ook echt niet zal werken. Bovendien, wat moeten wij met vrouwen. Er was maar 1 iemand die ons na de zoveelste boze blik met een NO als antwoord, die met het woord gaybar om de hoek kwam. Die had het tenminste bij het rechte eind. Maar we zijn toch doorgelopen naar de eerste westerse verleiding waar we wel op zijn ingegaan.... Een ijsco bij Haagen Dazs!! Net zo duur als het hele avondeten ongeveer maar overheerlijk en zeker de moeite waard!!!
Het is hier vandaag ca 26 graden geweest en dat is echt weer heerlijk, ook net toen we over de drukke winkelstraten gelopen zijn naar De Bund, de drukke en oude straat aan het water met het bekende uitzicht op de skyline.
Ik kan echt urenlang naar deze plaatjes kijken, een skyline met lichtjes overal en die metershoge gebouwen zijn betoverend. Ik zoek het altijd op in dit soort steden. We gaan ook in de komende dagen nog een keer op hoogte kijken, waarschijnlijk de 88e etage ... Verheug me er al op. Gelukkig is Frank ook lang bezig met het maken van de perfecte foto, en kan ik op mijn gemak wegdromen bij de wederom geweldige uitzichten.
Eindelijk zijn we er, en gelukkig dit keer alleen een pleister nodig gehad uit onze EHBO kit die we ook nu weer bij hebben. Geeft toch een fijn gevoel.

• 09 September 2014 - 17:50

Monique:

Wat een gave foto's. Erg mooi allemaal!
    Groetjes,
    Monique

• 09 September 2014 - 17:57

Monique:

Ennu.... Het is nog geen zaterdag dus hou dat ongeschonden zijn nog ff vol!! Een pleistertje is natuurlijk geen probleem ;-)

• 09 September 2014 - 21:30

Toine En Yvonne :

Wauw inderdaad mooie foto's! Lou Lou zou trots op Frank zijn. Zeker weten. En lekker ijs......jaaaaa.
    Groeten,
    Toine en Yvonne

• 09 September 2014 - 21:47

Mascha:

Gave foto's!! Veel plezier in Shanghai. Ben benieuwd naar de ultieme foto vanaf de 88e verdieping!!!

• 09 September 2014 - 21:51

Helga De Bont:

Corne ziet er ontspannen uit! Geweldige foto,s. Geniet nog even voordat jullie weer naar huis moeten. Heel veel grtjes raoul, helga, sophie en carlijn

• 10 September 2014 - 01:07

Bernie De Beer:

Ziet er goed uit allemaal, vooral dat ijsje!
    Geniet nog maar van de laatste dagen.

Liefs, Bernie.

• 10 September 2014 - 10:27

Debbie:

Super mooie foto's!!

• 11 September 2014 - 11:52

Corry Rombouts:

Hoi Frank en Corne
    Wat een mooi verhaal weer.Geniet nog van de laatste dagen en weer een goede reis terug,zonder pleisters als het kan