In, op, en over The River Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Frank en Corné - WaarBenJij.nu In, op, en over The River Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

In, op, en over The River Kwai

Door: Corne en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

06 September 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen heerlijk wakker geworden op ons drijvende huisje in de river Kwai. We hadden vannacht geen stroom maar dat maakte niet uit. Alles was mooi verlicht met olielampen. Erg romantisch en sfeervol. Toen we gister aankwamen met onze watertaxi was het beeld nog mooier. Een rijtje rieten drijvende huisjes. Net een nieuwbouw wijk ;) we waren wel aan afkoeling toe en dat kon ook. Je sprong met zwemvest aan bij nummer 1 het water in, en bij huisje 50 moest je wel even het trapje op tijd vastpakken. Door de sterke stroming in de rivier was het moeilijk om er weer uit te komen, maar het was erg gaaf. Net een paar kleine kinderen. We hebben de reis met bouwstenen geboekt, dus dat betekend dat we sommige dingen dus samen met andere reizigers doen. En toen de eerste eenmaal in het water lag...volgden wij snel! Zelfs in mijn vakantie worden we aan ons werk herinnerd. Gister avond met iemand zitten kletsen die bij Coveli werkt en de sprinklerinstallatie van ons gebouw inPanningen heeft getekend. Bij kon nog namen noemen ook en was pasnog geweest. Wereldje is klein zie je wel. Voordat we aankwamen zijn we eerst langs de drijvende markt geweest. Gelukkig wist onze gids een deel dat niet voor toeristen was, zei hij. Aangekomen bleek er niets over te zijn van een authentieke markt maar waren alle kramen voor ons, vol met ...prullen. Het tochtje met de kano was wel gezellig. Toeristen onder elkaar.

Vandaag stond in het teken van de dodenspoorlijn. Aangelegd in de WO2 oorlog. We hebben de beroemde Bridge over the river Kwai gezien en natuurlijk er overheen gelopen. Ook stonden er nog enkele oude locs. Tegenwoordig word rails nog gebruikt voor de mensen hier. Althans een groot deel. Gisteren hebben we zelf ook een deel met de trein afgelegd. Spectaculair uitzicht hadden we, zowel buiten als in de trein. We waren wat doorgelopen van de andere en zaten zo in een deel met Thaien. Erg gezellig en druk. Die mensen kletsen veel. Vandaag dus naar de brug en vervolgens de begraafplaats van alle slachtoffers. Duizenden graven die er mooi bijlagen. We hebben zelfs een meneer den Beer en De Wit gevonden. Als laatste het museum vol foto's en verhalen. Vergelijkbaar met beelden uit de WO2. Jammer dat het museum niet goed onderhouden word en spullen aan het vergaan zijn. Zoiets mag je gewoon niet vergeten.
We gaan zo maar weer eens eten, want vanmorgen voor de spoorlijn bezoeken,  Hebben we ook nog drie uur gelopen, bergop, om zeven mooie watervallen te zien. Echt hele mooie en verschillende soorten die samen de Erawan watervallen  vormen. In alle bassins zaten de beroemde teeneetvisjes, die zo aan je huid knabbelen. In Bangkok betaalde je er flink geld voor om je voet te peelen en hier kreeg je een full body behandeling, als je tenminste het water in ging. 1 van ons beide is in het water geweest, we hoeven denk ik niet te zeggen wie? Goeie oefening voor de langere trekking over een paar dagen. En bovendien heeeeerlijke ijskoffie op!

• 07 September 2011 - 09:51

Jeanne En Wim:

wat een prachtig verhaal, die markt is wat anders dan er zelf overheen struinen en wat onze familie betreft zullen we nog eens uitzoeken. Nog veel plezier in dat drukke land

groetjes

• 07 September 2011 - 11:08

Debbie:

Wat super weer om allemaal te lezen. Geniet nog!!

• 07 September 2011 - 21:40

Sonny:

hee corne en frank, dit verslag doet me denken aan de vakantie van kaat en mij, precies het zelfde gedaan!! de treinrit is echt mooi ja en wij wisten ook niet dat er toch een aantal NL daar opgekomen zijn... De watervallen zijn ook gaaf ook nog irritante aapjes op bezoek gehad tijdens je wandeling daar?
    veel plezier nog