Rotsachtig mooi - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Rotsachtig mooi - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Rotsachtig mooi

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

11 September 2015 | Jordanië, Petra

Weer wakker geworden op 11 september, en gelukkig weer op vakantie in een heel mooi land! Tis vandaag alweer 3 jaar geleden.

En wat kun je op zo een dag het beste doen?!? Juist ja.. Een avontuurlijke wandeling maken in bergachtig gebied!! Misschien is het beter als onze moeders dit verslag met de foto's maar even overslaan :)
Vanmorgen was het wel even slikken bij de eerste stappen ... Over de rotsachtige ondergrond en stijle hellingen. Maar gelukkig had ik Frank en onze gids Hazem die mij en Frank ook perfect hielp. Ik zag hem kijken naar mijn been in het eerste kwartier dus heb hem meteen even uitgelegd wat er was gebeurd... En toen werd hij nog behulpzamer...

De tocht was gaaf!! Door het rotsachtige Dana Nature Reserve. Een ongelooflijk wisselend landschap van diverse rots soorten. Van wit, geel tot rood en zwart. Zandsteen en harde rots. Elk uitzichtpunt gaf een heel ander beeld. Het is hier nu erg droog en natuurlijk heet. Maar in december tot februari regent het veel en valt er zelfs sneeuw. Hierdoor lopen de valleien vol water en trekt het de grond in. Daardoor zie je nog best veel begroeiing. En hoewel het moeilijk voor te stellen is dat het hier ook kan vriezen, weten we ook dat het eigenlijk niet anders kan. Er is zoveel groen hoewel je wel kunt zien dat het toe is aan de regenperiode...
Veel Winteruien bloeien nu ook hier. Zoals wij uiebollen planten met die paarse bollen, boeien ze hier in lange stengels met witte bloemen.. Heel sprookjesachtig om doorheen te lopen. Bij een van de uitkijk punten hadden we het geluk dat de adelaars aan het vliegen waren, en terwijl wij op ons gemak aan het genieten waren van 2 magisch grote vogels die zweefde op de thermiek, stegen er plots van vlak onder ons nog 3 op.. Op enkele meters afstand vlogen ze ons voorbij... Lucky us, volgens de gids. Want er zijn veel mensen die speciaal voor deze vogels komen maar die ze niet zien...
In een schaduw plek maakte Hazem ook nog een heerlijke lunch voor ons, gebakken tomaat op Jordanese wijze is denk ik de gemakkelijkste omschrijving .. Volledig in scouting Style zeg maar...

Nadien zijn we nog bij het hotel van zijn familie een drankje gaan drinken en gehoord dat ze erg te lijden hebben onder de situatie van het midden oosten. Die voor Jordanië in ieder geval compleet onterecht is. Helaas mijden veel toeristen Jordanië , en hoewel ik sommige van jullie al hoor zeggen :"en terecht". Moet ik toch echt zeggen dat er helemaal geen onprettig en onveilig gevoel te vinden is. Het is heerlijk met behulpzame mensen, mooie plekken die echt een bezoek waard zijn... En gewoon een heerlijke sfeer.

Onderweg van Dana naar Petra, waar we nu zijn, hebben we wat rondgereden en zo kwamen we op advies van Hazem uit in het kasteel van Ash Shawnak ... Onderweg terug zien we een oude Kever staan, aangezien we minimaal 3 witte Kever fans kennen stopten we. De eigenaar haalde ons over om bij hem op de koffie en thee te komen in zijn grot. Terwijl zijn zoon :) de thee maakte kregen we hele verhalen te horen over de Volkswagen die hij tot kleinste hotel had omgebouwd.. De grot hing volgt foto's en kaartjes en wat schets onze verbazing.... Er hangt een kaartje van Middenoostenreizen.com bij, waar wij de reis geboekt hebben!! Hoe toevallig kun je het hebben ... Vast een goed voorteken voor het vervolg.

• 11 September 2015 - 22:13

Bernie:

Hoi Frank en Corne,

Super gave foto's, zeker van die adelaar!

Liefs mam.

• 12 September 2015 - 10:07

Jeanne:

een heerlijke lunch zo te zien
    tomaat met ei en ui is ook een favoriet gerecht bij ons
    over bergen praat ik niet want die kan ik toch niet beklimmen
    groetjes en tot horens

• 12 September 2015 - 11:02

Petra :

Stoer hoor Corne, om weer een bergwandeling te maken. Prachtige foto's!!! En...hoe is het met/in Petra?

• 12 September 2015 - 12:35

Annie Heijne De Wit:

De foto aan het einde van de wereld is geweldig, dat gevoel heb je dan ook als je daar staat.
    Corné je hebt wel lef om daar te gaan wandelen.
    Nog veel plezier samen.

groetjes

• 14 September 2015 - 20:22

Toine En Yvonne :

Zo, dat bergwandeltrauma is door Corne ook weer verwerkt!

• 14 September 2015 - 20:24

Op een of andere manier plaatst hij telkens maar de helft van ons bericht. Ik zei dus ook nog dat we het kei stoer vonden van Corne! Geniet er nog maar lekker van. Wij zullen wel werken en door de regen zwoegen en truien en laarzen dragen omdat het zo koud is. Tsja...

• 14 September 2015 - 20:25

Toine En Yvonne :

Oh ja en dat de foto's heel mooi waren was ook nog weg gevallen. Tsssss