HOME - Reisverslag uit Korvel, Nederland van Frank en Corné - WaarBenJij.nu HOME - Reisverslag uit Korvel, Nederland van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

HOME

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

13 September 2014 | Nederland, Korvel

We zijn eindelijke aangekomen in Tilburg, het was nogal een toer om dat voor elkaar te krijgen.
Vrijdag hebben we het aquarium van Shanghai nog bekeken, en rustig aan terug gewandeld richting het hotel. Mooi op tijd vertrokken we zo rond half 4 richting het vliegveld... Daar aangekomen kregen we een kleine paniek aanval.

Wegens het slechte weer, dat te maken heeft met de komst van typhoon Kalmaegi waren alle vluchten naar Hong Kong geannuleerd en tijdelijk on hold gezet.
Help, en wat nu!
Op zich viel het allemaal nog mee, want twee uur later (die we helemaal in de wachtrij voor de Cathey Pacific balie hebben doorgebracht) hadden we omgeboekte vluchten met China Eastern naar Frankfurt met daar een overstap naar Amsterdam. We zouden eigenlijk maar 4 uur later aankomen.
Uiteindelijk is dat ook gelukt, ondanks dat de overstaptijd van drie uur werd ingekort tot 30 minuten door vertraging bij het vertrek op Shanghai. in die 30 minuten hadden we het geluk dat we op het grootste vliegveld van Europa stonden, en dat we van Gate f36 naar Gate A 40 moesten komen in 20 minuten, daarin moetje rekenen dat je een trein nodig hebt om van terminal 2 in terminal 1 te komen, je moet door de douane controle omdat je Europa binnen komt, je handbagage moet gecheckt worden en je legt enkele kilometers af.....

Gelukkig konden we nogal wat mensen overhalen ons voor te laten bij al die wachtrijen want we hadden echt geen minuut later moeten komen, de deuren gingen achter ons dicht...

Wij hebben de overstap dan wel gehaald, onze bagage ligt nu nog in de lucht onderweg van Frankfurt hierheen. Schiphol bezorgt deze vandaag of morgen nog thuis..
En daarmee hebben we dat ook eens meegemaakt na de 10 jaar waarin we reizen maken is dit nog nooit gebeurd.

Terug uit China zijn we meteen blij dat we voor de laatste keer in het vliegtuig noodles als ontbijt op hebben, dat er een slurpende en boerende Chinees naast ons zit te eten, we geen hurktoilet meer hebben en dat er gewoon papier op de WC hangt. Natuurlijk missen we ook niet de eigenwijze mensen die continue voorkruipen, alle foto's en opmerkingen die stiekem achter onze rug gemaakt worden of alle vrouwen die ons aangeboden worden.

Maar om eerlijk te zijn gaan we heel veel dingen natuurlijk zeker missen, het was weer een bijzondere ervaring waar we nog lang van nagenieten. Dubbele gevoelens, veel emotionele momenten maar gelukkig wel vooral hele fijne!! Het is echt een heel bijzonder land, met momenten waarop je die belachelijke Chinezen de nek om wilt draaien omdat ze je niet snappen, en waarop je elke dag weer aan tafel word verrast door een ingrediënt waarvan je niet eens wist dat het bestond. De omvang van zo ongeveer alles, en de hoeveelheid mensen die je tegenkomt, ook in de kleine Chinese steden van een paar honderdduizenden.
De culturele verschillen die zo groot zijn dat het eigenlijk niet uit te leggen is en net die grote verschillen maakt dat het zo interessant is geweest.

Tot een volgende keer, voor nu eindelijk...

HOME!

• 13 September 2014 - 15:57

Debbie:

Haha, wat een verhaal weer!
    Maar heel fijn dat jullie gezond en wel weer thuis zijn. Ik snap dat het een hele indrukwekkende reis geweest is met diverse emoties. Thuis heb je lekker de tijd om dat weer allemaal te herbeleven met alle foto's (en natuurlijk de reisverhalen vertellen aan iedereen!).

• 13 September 2014 - 23:59

Ome Henk:

Normaal zouden jullie 1 jaar over moeten slaan en het derde huis in de rij er bij moeten nemen al was het alleen maar voor de verslagen en foto albums te kunnen plaatsen .Fijn dat je weer gezond en wel weer terug zijn ,en hopelijk genieten jullie er nog lang van na, Groetje Tante Mieke en Ome Henk

• 14 September 2014 - 11:22

Wil Van Eijck En Ine:

hallo corne en frank fijn dat jullie weer weer thuis zijn maar jammer dat jullie verhaal is afgelopen
    en ook de fotos waren erg mooi

gr. wil en ine

• 14 September 2014 - 21:17

Jurgen:

Wat een mooi verhaal weer. Gelukkig zonder kleerscheuren weer thuis, (maar ook nog zonder alle kleren die nog onderweg zijn;-) )
    Welkom thuis.

groetjes Jurgen

• 15 September 2014 - 20:25

Eric:

He Corne en Frank, wat een avontuur weer. Geweldig :).
    We hebben met veel plezier jullie avonturen gelezen, echt leuk dat jullie dat doen en ja ... zo herkenbaar allemaal. Het ziet er naar uit dat ik over een week of 8 weer die kant op ga, maar dan voor werk en een beetje avontuur.
    Eric

• 04 Oktober 2014 - 19:20

Basje:

gij maakt ook altijd wat mee ;-)