Reusachtig - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Reusachtig - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Reusachtig

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

13 September 2013 | Zuid-Afrika, Knysna

Vrijdag de 13e is goed voorbij gegaan!
Vanmorgen erg vroeg opgestaan, althans voor wat betreft de laatste dagen. Gelukkig hebben we een rustig aan reis... Waarbij we slechts enkele dagen om 7 uur eruit moeten. En met de Safari hadden we trouwens zelfs een dag van 5 uur eruit. Gelukkig slapen we hier meer dan ooit. Elke avond tussen 21 en 22 in bed en goed slapen.
Zo ook dadelijk denk ik.

Vanmorgen dus vroeg eruit om weer terug te rijden naar Plettenberg Baai, 35 km ongeveer maar eigenlijk snappen we niet waarom we in Knysna zijn. Is echt niets te doen. Tijdens het eten gisteren was de gemiddelde leeftijd zeker 70, we hebben zelfs een 100 jarige begroet.en ook toen we vanmorgen klaar stonden bij het opgegeven punt begroetten we eerst twee stellen die we al vaker zijn tegen gekomen, en die ook via Riksja hebben geboekt. Leuke is dat je elkaar wel ziet maar je niet telkens samen overnacht. Anders is het of je zo een groepsreis maakt veel te veel auto's.

Maar goed, ook daar stopte dus een grote bus met Duitsers, en nog de typische ook. Mario de gids van vanmorgen zei, ze klinken als Duitsers,ze zien er uit als Duitser en waarop Roos en ik aanvulde met dat ze zich ook gedragen als Duitsers. Echt zulke Duitsers. We hadden dus ook helaas een grote boot voor dertig man ongeveer....maar we zijn de zee op gegaan op zoek naar.....Walvissen.

Met een tractor word de boot het water in geduwd en vervolgens is het zoeken. Het was wel even een heftige tocht, door de golven heen en over de oceaan stuiteren in een oversized speedboot.maar pas als je stil ligt te dobberen.... Dan wordt het , laten we het vervelend noemen.
Maar dan heb je ook wat, twee puber walvissen hebben ons mooi bezig gehouden door langs de boot te spelen. Af en toe komen ze boven om adem te halen en blijven vervolgens weer veertig min onder water. Deze hielden zich niet echt aan het normale ritme. Waardoor we ze goed hebben gezien. Zelfs een keer in een sprong boven water. Erg groot en speciaal zij ze.
Frank en nog een Frank kochten bovenop het uitkijkpunt gaan staan, waar je zo mogelijk nog misselijker werd. Maar wel het beste foto plekje.je kon zien dat ze genoten. Mooi.
Vol indrukken hebben we lekker op het strand een broodje op , want de ochtend was al weer voorbij. Vervolgens naar Birds of Eden geweest, eigenlijk bleek het een dierentuin achtig iets te zijn. Een mega voiliere met vogels uit de hele wereld. Wij dachten dat het van de regio was. Maar goed het zag er sprookjesachtig uit. Overal kleurige vogels en vooral veel. En je kon er zo tussen door lopen. Heel mooi en rustig gewandeld.

We komen net terug van de buurman. Want die heeft een restaurant. Die wilden we gisteren niet proberen want dat vonden we te gemakkelijk. Maar vandaag ben ik heel erg moe van de middag. Hebben veel gelopen. Toch met genoeg rustpauze want pijn heb ik niet. Maar ik merk wel dat die dingen me erg vermoeien. Maar ja, daarom hebben we ook maar enkele keren dat we zoiets doen.
Is wel goede therapie hier trouwens. Ik loop meer maar wel veel korte stukjes. Ik merk echt dat het gemakkelijker en beter gaat. Zolang het maar een vlak pad is. Langzaam omhoog of omlaag gaat ook steeds beter, maar op een helling lopen of op een grindpad....geen goed plan. Dit was ook precies wat mijn therapeuten hebben gezegd. Een week of drie voor de vakantie ben ik gaan lopen zonder krukken. Nou ja lopen. Stukjes stappen enzo. Die werden steeds beter en meer. Vooral het blijven lopen met 1 kruk en zo mogelijk stapjes zonder zouden me goed doen. Dat merk ik zeker.
Maar ben blij nu met voetje omhoog te liggen en dit te schrijven.

Tot de volgende keer!

• 13 September 2013 - 21:44

Debbie:

Hoi Corné & Frank,

Wat fijn om te lezen dat jullie echt vakantie hebben en ook echt lekker uitrusten. Maar.... we schrokken toch wel even van de kop van het vorige verslag! Gelukkig op vrijdag de 13e inderdaad geen vreemde verhalen.
    Geniet nog en "lekker kuier"

• 14 September 2013 - 11:18

Toine En Yvonne :

Hè Frank en Corne,
    Wat een spectaculair verhaal van de walvissen en Duitsers. Kun je ze eigenlijk wel goed onderscheiden als je ze zo dicht bij elkaar hebt? :-) klinkt als een super vakantie en die hebben jullie verdient. Groeten van Toine en Yvonne uit een regenachtig Alphen.

• 15 September 2013 - 11:24

Pierre En Jose:

Oh wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken, de big five in levende lijven, trouwens al die prachtige dieren. De foto's van die walvissen zijn al adembenemend. Geniet ervan, jullie hebben het verdiend, dit is het beste medicijn Corné, ontspannen in de prachtige natuur. We genieten van jullie verhalen en de foto's, ga zo door.
    groetjes
    Pierre en José