Weer wakker geworden bij een trauma arts - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Weer wakker geworden bij een trauma arts - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Weer wakker geworden bij een trauma arts

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

12 September 2013 | Zuid-Afrika, Knysna

Donderdag 12 september

Wat kan een jaar toch enorm snel en gruwelijk langzaam tegelijk voorbij gaan.
Gisteren, 11 september was het namelijk precies een jaar geleden dan ik gevallen ben. Het was daarom ook wel heel raar om, na alles wat er is gebeurd, wakker te worden bij een Trauma arts in huis. Zijn vrouw en dochter runnen namelijk de bed and breakfast waar we hebben overnacht voor vertrek naar het vliegveld King Shaka. En om te vieren dat het ondanks alles toch goed gaat aflopen hebben we om 11 uur, de tijd dat het ongeveer moet zijn gebeurd, een glaasje champagne gedronken. Tja, je moet iets tijdens het wachten op je vliegtuig ;)

De laatste middag in St. Lucia kwam er een auto met deuken en 1 buitenspiegel te weinig aanrijden bij ons guesthouse. Het bleek een groepje uit Someren te zijn van begin 20 die net een ongeluk hadden gehad. Niets ernstigs en gelukkig niet hun schuld, en nog gelukkiger een politieagent die aan hun kant stond. We hebben een gezellige avond met ze gehad, want we kwamen ze ook tegen in het restaurant dat we ze hadden aanbevolen. En omdat het regende (goot!!) zijn ze achter in onze auto mee terug gereden. Daar zaten nog wat Nederlanders en hebben samen gezellig de dag afgesloten. Eerste keer dat we na 22 uur in bed lagen denk ik.

We zijn uit St. Lucia vertrokken naar Umhlanga, iets wat veel sneller ging dan verwacht. Daarom bij het dorp dat lijkt op Balisto maar heerlijk in het zonnetje naar de zee zitten kijken tijdens de lunch. Want we rijden nu vooral langs de kust met steeds zicht op de oceaan. Hele grote schepen liggen er, klaar om de haven van Durban in te varen. We overnachten in Beverly Hills. Die opmerking maakte ik, maar ook iemand in het guesthouse. Grote dure huizen, veel hekken maar ook het centrum voelt luxe en duur aan. En natuurlijk alleen blanke mensen , behalve het personeel. Blijft ongemakkelijk gevoel.

De vlucht naar Port Elisabeth was midden op de dag, dat was wel jammer want we hadden nu weinig tijd in Addo Elephant Park. In 3 uur tijd ongeveer hebben we toch nog veel gezien, zoals stokstaartjes, Rode Hartebeest, zebra's en een paar olifanten. Wel erg veel vogels weer die we steeds meer gaan waarderen, en als verrassing één Flamingo. Tja, wij hadden er niet aan gedacht!

De overnachtingsplek was erg mooi, midden in een sinaasappel boomgaard stonden erg mooie Afrikaanse hutten, dus eindelijk echt verse jus bij het ontbijt dachten we. Bovendien waren we net op tijd voor het eten, waar Elvis , The Chef ( niet te verwarren met The King) heerlijk eten voor ons klaar maakte. Enorm lekkere Braai!
Tijdens. Het eten kwam Budget de auto omruilen, want die we gereserveerd hadden of een vergelijkbare was niet aanwezig. We hebben nu een Nissan Xtrail. En dat verschil merk je wel met die kleine Toyota die we die ene dag reden!!
Mooie plek, waar Frank minstens 1 nieuwe vriend heeft gemaakt. De hond, een herder. Hij wist precies ons huisje te vinden om nog even te komen spelen voordat we weg gingen.

Nu zijn we in Knysna waar we een beetje depri worden van de bed and breakfast. Het is wel jammer dat er zo een wisselende sfeer en kwaliteit is. Ti's allemaal schoon en goed maar net niet zo afgewerkt als waar we gisteren waren. Maar ja, hoort er bij.
De rit hierheen was wel erg mooi, weer veel langs de kust en een paar mooie stops gehad. Zoals een natuurparken in de branding en Robberg, een klif die mooi de zee in steekt en waarop je schitterende uitzichten had.

Ti's wel wat kouder hier, en zolang de zon schijnt is het ca 20 graden, maar je merkt nu wel weer dat het afkoelt...dus toch die jas en trui niet voor niets mee genomen...gelukkig maar want we dachten al veel te veel bij te hebben!

Voor nu.... Even rusten weer en dan maar weer eens een restaurant opzoeken.....kan hier niet moeilijk zijn!

• 12 September 2013 - 18:47

Monique:

Toch wel heel wat beter om een trauma arts op deze manier te ontmoeten! Het blijven mooie verhalen. Het lijkt me daar super leuk en mooi. Lijkt me leuk om ook eens te ervaren.
    Geniet nog lekker vanaf het moois!

xxx Monique

• 12 September 2013 - 18:52

Bernie:

Leuk om al jullie mooie verhalen te lezen. Maar jullie kunnen mensen ook laten schrikken met die titel. Goed dat al snel duidelijk was dat er niets aan de hand was dit keer.
    Jammer dat ik niet zo lang van huis wil want zo'n reis lijkt me prachtig! Dan maar genieten van jullie verhalen/ ervaringen.
    Heel veel plezier nog en drink er samen nog maar enkelen op!

xxx mam

• 12 September 2013 - 19:14

Helga:

Wel even schrikken hoor, de titel van julllie verslag....dacht dat je weer in het ziekenhuis was beland.

Grtjes fam de bont

• 12 September 2013 - 19:33

Tante Cor:

Het wordt wel eentonig om dit te horen, maar het eerste wat ik tegen ome Jan zei )het is toch niet waar).
    Het is ook niet waar, maar ik kan me wel indenken dat jullie er als is het met champagne bij stil hebben gestaan.
    Verder kunnen we alleen maar zeggen geniet nog maar lekker, want het is zo weer voorbij.
    Groetjes Ome Jan en tante Cor.

• 12 September 2013 - 20:08

Petra:

Jeetje, alweer een jaar geleden. Het is wel bijzonder dat jullie net op deze dag bij een trauma arts logeren.
    wederom prachtige foto's. dat hutje in die sinaasappel boomgaard, echt leuk! Ik ben benieuwd hoe het binnen is. Hebben jullie daar ook een foto van gemaakt?
    Geniet nog lekker, ik geniet van jullie mooie verhalen.
    groetjes

• 12 September 2013 - 23:53

Chantal:

Ohhhhh wat goed om allemaal te lezen! Ik ben heus niet jaloers!!!! Geniet nog onwijs. Want jullie gaan nog heel veel moois tegemoet.
    Dikke kus Chantal

• 14 September 2013 - 18:26

Sonny :

Volgende keer de orange orchard op de foto zetten ipv dat huisje ;)
    Veel plezier nog mannen!