Scheuren in de Picanto - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Scheuren in de Picanto - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Scheuren in de Picanto

Door: Frank en Corne

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

15 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

We hebben hierzo veel rust en stilte om ons heen, dat je bijna vergeet om het dagboek te vullen. Maar gelukkig voor jullie is het nu weer tijd geworden om jullie uitgebreid te vertellen hoe mooi en lekker het hier is.

Onze eerste dag zaterdag was echt een rustdag. Na eerst rustig wakker geworden te zijn zaten we rond 10 uur aan een overheerlijk ontbijtje op onze veranda. We waren toen nog weleen beetje sceptisch want er viel regelmatig een bui. En daarvoor waren we niet gekomen. Ma na de middag bleef het heerlijk zonnig en hebben we de tijd doorgebracht op het strand van Papagayo Beachclub. Heerlijk niksdoen, genieten van het rusten, muziekje op de achtergrond en natuurlijk een coctail op z'n tijd.

Zondag was het tijd geworden om wat te doen, dus is er een auto gehuurd die een uur later voorgereden werd. Een echte Antilliaan heeft goede uitleg gegeven zoals alleen een Antilliaan dat kan. Onze Kia Picanto is klaar voor vertrek en herkansing ons hooguit 250 gulden kosten, eigenrisico. De rest is allemaal inbegrepen. Als die man het verteld is het leuker, geloof me.
Willemstad is de eerste bestemming, en daar is het op zondag uitgestorven. Maar juistdaardoor kun je heerlijk de wandeling maken door Punda en Otrabanda om alle huisjes in de leuke kleuren goed te bekijken. We hebben misschien wat meer stops en pauzes gemaakt dan normaal maar hebben heerlijk door de stad gewandeld. We hadden geluk, de pontjesbrug was net open en er kwam een mega olieschip langs. Daarna hebben we de brug ook dicht zien gaan. Eigenlijk is het een reeks van bootjes naast elkaar met daar overheel een loopplank, maar dan erg groot. Tof om te zien. Maar ook wel raar dat er zo een groot industriegebied midden in het eiland ligt.
Tijdens het wandelen kom je ook een hoop verrassingen tegen. Kleine steegjes met bouwvallen , maar ook huis mooi opgeknapte pandjes. De kleuren blijven erg vrolijk. Het eten van die avond hebben we gedaan aan de zee, waterfort bogen. We zaten in de zonsondergang te eten, en voor Yvonne en Corne was dat minder leuk dan dat het klinkt. Fel licht als je het recht in je ogen hebt. Maar zeker een tof plekje met de zee recht naast je.

We zijn nu net terug van een middagen standjes bezoeken, en hebben een tocht gereden naar de grote en de kleine Knip. Erg mooie stranden zoals jeje die voorsteld. Onze voorkeur gaat hi naar de kleine Knip. Ook het snorkelen daar was voor de drie een beleving. Mooie scholen met vissen in allerlei kleuren. Maar met een boek erbij washet ook voorCorne echt genieten van het heerlijke weer.
Wit strand, blauwe zee, palmbomen en een lekkere temperatuur. Wat wil een mens nog meer.
Nou, Yvonne was nog niet ontspannen genoeg dus die heeft ook nog genoten van een massage op het strand. . .

Kortom, wij hebben het voorlopig te druk om na te denken over jullie sneeuwbuien, sterke in de spits morgenochtend!!

• 15 Januari 2013 - 07:02

Jeanne:

Heerlijk om dit verhaal te lezen
    tijdens het witte sneeuw ruimen dromen wij met jullie mee

pa en ma

• 15 Januari 2013 - 08:49

Toine En Yvonne :

He Frank en Corne, jullie missen nu wel de "record spits" in Nederland. (kun je missen...):-(
    Leuk om van jullie iets te horen. Toch niet zo'n gek idee om te verhuizen naar de tropen. Pak nog een cocktail, ik ga de stoep sneeuw vrij maken. Groeten Toine en Yvonne

• 15 Januari 2013 - 09:30

Ome Henk:

Fijn voor jullie

Voor Corne in het bijzonder want hier had 99 % kans gehad dat hij weer naar de gipsmeester had gekunt
    Geniet er van en tot horens.

Ome Henk en Tante Mieke

• 15 Januari 2013 - 12:38

Tante Cor:

Het wordt eentonig maar hier ziet alles wit eigelijk niet te geloven dat jullie daar heerlijk in de zon kunnen zitten. geniet ervan
    groetjes ome jan en tante Cor.

• 15 Januari 2013 - 20:58

Debbie:

Nee, ik ga niets zeggen over de sneeuw hier ;-)
    Super dat jullie zo genieten daar!