Geen nieuws is goed nieuws - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Geen nieuws is goed nieuws - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Geen nieuws is goed nieuws

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

25 September 2012 | Hong Kong, Hongkong

Zo denken wij in ieder geval nu maar.
Er is eigenlijk geen spectaculair nieuws te melden, maar ik wil jullie toch graag op de hoogte houden. Wij krijgen zo veel lieve en informerende berichten dat het ontroerend is om telkens weer te zien.

Sinds enkele dagen is mijn toestand stabiel, de hartslagen en bloeddruk zijn zoals ze horen te zijn. Ook het laatste beetje lichte koorts van 37,8 enzo is al twee dagen niet meer gezien.
Dit zijn allemaal goede tekenen, en geven aan dat de infectie in mijn been in ieder geval niet groeit.

Ook is vandaag het verband gewisseld en dr Hung gaf aan dat het er wederom iets beter uitziet. Nog niet goed genoeg voor de vervolg operatie, maar wel verbeterd.
Ook de ijzeren pinnen die nu uit mijn been komen zitten prima en hebben geen kleine infectie veroorzaakt.
Eigenlijk alleen maar goed nieuws dus!

We moeten nu geduld hebben en wachten op het moment waarop wij de terugvlucht te horen krijgen. Dat zal zeer waarschijnlijk deze week nog zijn maar we houden rekening met het weekend.
Er moet namelijk eerst een arts of zuster hierheen komen om mij te begeleiden. En volgens ons is het vooral een hoop papierentoestand
De terugvlucht gaat namelijk geregeld worden door SOS international in opdracht van onze reisverzekering , tot nu is mijn verblijf hier en de behandeling onder de ziektekostenverzekering gevallen en georganiseerd door ANWB alarmcentrale. Er moet dus een overdacht plaatsvinden en tja. . . Dat is dan toch even een gedoe bij dit soort dingen.

Verder is het wel gezellig aan het worden hier, ikken ondertussen alle zusters wel, want broeders hebben we hier nog niet gezien. Ze dragen hier trouwens hele leuke gekleurde jurkjes, iedere taak heeft een eigen kleur . Zo is wit met groen en blauw streepje de zuster in opleiding. Oranje dienen de medicijnen en zo allemaal toe. De lila kleur is van facilitaire dienst, wit is de hoofdzuster en roze weet ik niet precies maar dat zijn manusjes van alles. Op deze afdeling zijn ze er niet heel veel. Dieppaars komt altijd bloed afnemen en ik denk dat we er dan wel zijn. . . Alleen de zusters in China op de berg en in Lijiang hadden ook van die leuke hoofdkapje op. En daar liepen de artsen met een soort koksmuts op. Toch bijzonder als je dat aan ziet komen lopen terwijl je op een brancard ligt.
Hier loopt het gros alleen met een mond kapje voor, iets wat ik ook moet als ik de afdeling verlaat. Veel bezoekers nemen er ook een. Wel apart om te zien dat de ene het wel draagt een de ander niet.

Voorlopig valt hier weer een avond en genieten we toch even van het uitzicht over een miljoenenstad. . wat kun je anders. Wachten is niet alleen slecht, ook in Nederland kan pas geopereerd worden aan mijn been als die infectie weg is, dus het is ook nog een beetje nuttig.

Als er een vlucht geregeld is zal ik waarschijnlijk toch rechtstreeks naar een ziekenhuis gaan, Elisabeth waarschijnlijk. Er was geopperd om de quarantaine tijd die nodig is voor patiënten uit het buitenland vanwege het MRSA protocol te overbruggen thuis. En daar met hulp dan artsen dagelijks mijn medicijnen te krijgen. Het lijkt er nu op dat dat toch niet gebeurd. Dr Hung wil me naar een ziekenhuis hebben. Ik stel me al helemaal zo een plastic bubbel voor zoals je in films ziet, maar dat zal niet zo zijn. We vinden net wel jammer als ik meteen door moet. Een beetje hadden we ons verheugd op 2-3 dagen thuis. Maar als het beter is dan doen we dat natuurlijk.

Voor nu wens ik jullie een goede avond, wij gaan hier weer bijna slapen. Frank gaat weer naar zijn hotel en gaat een goed glas wijn drinken voor ons beide.

We mogen gelukkig zijn dat hij de hele dag hier mag zijn, ander waren we ook nog eens beide eenzaam in Hongkong. Nu komen we de tijd door met spelletjes, lezen en wat kletsen.

Bedankt voor het luisteren en hopelijk kan ik snel de vluchtdatum aan jullie melden.

Groeten van Frank en Corne

• 25 September 2012 - 14:54

Sonny:

Mannen,
    hopelijk kunnen ze snel een vliegtuig voor jullie vinden! Sterkte nog voor hopelijk de laatste dagen daar, zo te lezen komen jullie je dagen nu wel door daar ook al duurt wachten altijd lang!! We horen het wel als er weer nieuws is..
    groeten

• 25 September 2012 - 15:01

Yvonne:

Kijk, dat is al met al toch goed nieuws! Vooral dat de infectie zich niet verder uitbreidt en dat er geen nieuwe is bijgekomen, daar mag inderdaad wel een wijntje op gedronken worden. Geniet nog maar even van het uitzicht op die mooie stad ja, want het uitzicht heb je in het Elisabeth wel maar helaas niet op een mooie stad ;)

• 25 September 2012 - 16:36

Tante Cor:

Hoi Frank en Corné
    Ja wachten duurt natuurlijk heel lang maar je weet dat het de goede zaak dient.
    Dus vol vertrouwen naar het weekend en dan misschien in Tilburg.
    Heel veel groeten uit de Watertorenstraat.

• 25 September 2012 - 16:47

Jozien:

Kom maar vlug naar tilburg. Kunnen we je komen vervelen. Je moet zelf ook maar een wijntje nemen want alcohol ontsmet goed, dus misschien ook je wond. Succes met wachten en we horen wel wanneer je vlucht terug is, gaat tessa piza voor je bakken.

• 25 September 2012 - 17:26

Tante Cor De Beer.:

Hallo Frank en Corne,
    Fijn te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat met Corne en ook dat jullie nog 'n beetje kunnen genieten samen. Begrijpelijk dat jullie zo spoedig mogelijk naar Nederland willen natuurlijk. Succes met alle formaliteiten en een voorspoedige terugreis.
    Veel groeten uit Riel.

• 25 September 2012 - 21:09

Toine En Yvonne :

Hoi Corne en Frank,

Goed nieuws man! Fijn dat het iedere keer beter gaat.
    Het wordt inderdaad wel tijd om naar huis te gaan als je de hele ziekenhuis cultuur hebt ontcijferd. Ook wel een leuk verhaal over die artsen met een koksmuts op. Kijk dat maken wij nou nooit mee op een vakantie. Lig je op je brancard en dan denk je dat de eerste de beste chefkok van het locale restaurant je komt helpen hahaha

Nu nog even de hordes overwinnen met verzekeringsmaatschappijen op de terug vlucht en vergeet de metaal detector niet hè. Dat wordt nog een serieuze uitdaging. Wij moeten ook onze schoenen en riem uittrekken als dat zoemertje gaat. Frank neem je de juiste ringsleutel mee? Het gaat je niet gebeuren dat je om die reden niet door de douane komt!

We horen wel wanneer we je kunnen opzoeken in Tilburg.
    Groeten,
    Toine en Yvonne

• 25 September 2012 - 23:16

Jose:

Hee Corne en Frank,

Nou noem het maar geen nieuws! ik vind het goed nieuws dat het eind in zicht is voor jullie.
    en zo grappig om te lezen dat jij al die tijd hebt liggen ontdekken waar al die gekleurde jurken voor dienen.
    toch altijd handig om te weten voor als het ons een keer zou overkomen om in China in een ziekenhuis te belanden. (al denk ik niet dat ik er ooit zal komen) het is me al wel duidelijk dat wij daar veel te lang voor zijn om in zo'n bed gepropt te worden. haha

geniet nog maar van jullie uitzicht en heb je je al verdiept in de chinese taal, ook een leuke bezigheid, succes ermee.

groetjes van de pennekes

• 25 September 2012 - 23:22

Petra Snoeren:

hallo-tjes,
    Fijn, dat het steeds vooruit gaat. En grappig, die verschillende kleuren jurkjes van die zusters.
    Jammer, dat je meteen naar het ziekenhuis moet. Was fijn voor je geweest, om even thuis te zijn.
    Maar ja, niets aan te doen.
    Dus je zal deze week wel thuis komen. Laat ze maar een dikke jas, trui voor je meebrengen. Want het is hier echt herfst!! Gisteren flinke storm, en veel regen. Weer wennen.

Nou, we horen wel, wanneer je in Nederland aankomt.
    Ik ga nu lekker slapen. Morgen bij goed weer, 20 km gaan wandelen.
    Trainen, voor Marbella. Over 2 weken vertrekken we, en eigenlijk te weinig getraind.

welterusten!! ( jullie worden bijna wakker, ha,ha!)
    Liefs Petra

• 26 September 2012 - 12:58

Ome Henk En Tante Mieke:

Hoi Corne en Frank

Ja ik geloof wel dat het wachten lang gaat duren en zeker als de wond niet opspeeld , dan kun je scrabbellen en allerlei vieze chineese woorden leggen , en dan kan natuurlijk heel veel
    Jongens het beste met wachten daar dan doen wij dat hier ook en tot horens.
    Groetjes Henk en Mieke (O)