Eerste stapjes zijn gezet. - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Eerste stapjes zijn gezet. - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Eerste stapjes zijn gezet.

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

21 September 2012 | Hong Kong, Hongkong

En volgens mij was ik zo blij als een klein kind met het zetten ervan. De fysio kwam vanmorgen aan die me twee dagen geleden voor het eerst had laten staan. Dat ging niet echt goed zeg maar.
Gisteren kwam er een andere fysio en met de hulp van frank heb ik zo geoefend dat ik vanmorgen hem kon verbazen door bijna probleemloos zonder hulp rechtop te gaan staan in het vier-poot hulp ding. ( geen idee wat de naam is) dus. . Meteen ook een klein rondje gemaakt waarna de krukken meteen ingebeld zijn, want die had hij nog maar niet meegenomen. Dat corrigeerde hij meteen en ook op de krukken heb ik mijn eerste ronde gemaakt. Dit was misschien wel eenvoudiger. Maar dat ook gewoon door de herhaling komen.

Ik heb vragen gehad over het feit dat ik een fysio heb, en nog een botbreuk die niet is gefixeerd. Eigenlijk hebben die twee niets met elkaar te maken. De fysio moet me leren lopen en bewegen met mijn goede been. Want ik heb 10 dagen zonder te bewegen plat op een brancard, bed en zelfs plank gelegen. Dus die eerste beweging was erg zwaar en koste zoveel energie. Ongelooflijk gewoon. Ik kon het me nooit voorstellen, maar deze twee dagen lijkt het of je opnieuw leert lopen.
Het gaat natuurlijk wel snel, maar twee dagen geleden lag ik buiten adem en in het zweet op bed als ik alleen nog maar mijn been naast het bed had gehangen. Nu ben ik net voor het eerst alleen naar de wc geweest, en je weet niet hoe fijn dat is als je 10 dagen een pan hebt moeten gebruiken. Ging nu veel beter, zeg maar!
Verde geen nieuwe dingen, de bloedwaarden zijn weer richting normaal aan het gaan. Ik heb geen koorts meer in enkele dagen en geen gekke hoge hartslagen of druk. Kortom, geen reden meer om hier te blijven zou ik zo zeggen. Gelukkig denk ook de arts dat het moment moet gaan komen om te vliegen. . . Dus hopelijk duurt het niet te lang meer.
Vooralsnog bedankt voor jullie lieve reacties.

Corne en Frank

• 21 September 2012 - 08:52

Toine En Yvonne :

Hoi Corné en Frank!
    Wat een goed nieuws! Je gaat ineens met sprongen vooruit zo te lezen. Dat moet een heerlijk gevoel zijn. Kun je meteen gaan trainen voor een Himalaya-trekking???!! ;-)
    Moet je nu nog wel een keer geopereerd worden dan? Kan dat in Nederland? Tsja, je moet natuurlijk wel business class terug naar Nederland want je zult wel wat plaats nodig hebben in het vliegtuig. Ieder nadeel heeft z'n voordeel! ;-)
    We zullen duimen dat je ook daadwerkelijk snel terug kunt komen en dan komen we snel op ziekenbezoek.
    groetjes
    Toine en Yvonne

• 21 September 2012 - 09:05

Monique:

Hey Corné,

Super dat jed e eerste stappen gezet hebt! Nu blijven oefenen en dan kunnen we straks samen de marathon gaan lopen ;-))
    Gelukkig dat het nu een beetje de goede kant op gaat. Je bent in ieder geval de goede weg ingeslagen.
    Ga samen met ons Frank maar goed oefenen en zorg ervoor dat jullie weer snel naar Nederland kunnen vliegen.
    De kaarsjes hebben hier niet voor niets gebrand.
    Heel veel succes met oefenen en doe voorzichtig!
    Geef ons Frank een dikke knuffel want dat heeft hij wel verdiend.

Liefs,
    Monique

• 21 September 2012 - 09:25

Kady :

Hi Corne & Frank, Goed nieuws!! Fijn om te horen dat het beter met jullie gaat :-) Nu hopen dat het alleen nog maar vooruit gaat Corne. Inderdaad goed oefenen en als alles goed blijft gaan zullen jullie snel naar huis mogen vliegen. Dikke kus

• 21 September 2012 - 15:37

Mieke Haans:

Hoi corne,
    Geweldig dat je al gelopen hebt. Petje af !
    Want het is erg zwaar na z"on zware ingreep zo flink te zijn dan moet je pijngrens
    wel erg hoog liggen.
    Dat je al zo snel kon staan was al bijzonder, maar dit is voor jou
    en Frank een enorme vooruitgang.
    Hopelijk hebben ze je vierpoot al vervangen door een paar
    goede krukken, dat zal het lopen misschien ook iets makkelijker gaan.
    Fijn dat je zelf ook naar de toilet kunt,want die steek onder je billen
    is ook niet leuk.

Corne en Frank de weg naar huis is in zicht.

Heel veel groeten uit Tilburg
    ome Louis en tante Mieke
    xxxx

• 21 September 2012 - 16:55

Debbie:

Nou, je gaat echt met sprongen vooruit (niet letterlijk dan hè, daar zou ik nog ff mee wachten)!!!
    Fijn om dat te lezen en dat de weg naar Tilburg dichterbij komt. Maar dan hier dus nog en operatie?
    Nou, probeer nog wat te genieten daar in Hongkong en we hopen jullie snel weer te zien!!!

• 21 September 2012 - 17:22

Tante Riet:

Hallo Corne en Frank

hier nog een klein berichtje van mij
    wat heb je toch een pech gehad, dat hadden jullie zeker niet verwacht
    maar als je weeri n Nederland bent en weer beter bent zullen jullie het hopelijk weer snel vergeten zijn

heel veel groetjes vanuit Oosterhout

tante Riet

• 21 September 2012 - 19:35

Tante Cor:

Wat fijn jongens om te horen dat je je eeste stapjes hebt gezet. Ik weet helemaal hoe dat dat voelt, geweldig gewoon. En bij jezelf denk je dat ik dat nog kan ook.
    Nou nu de volgende stap en wel naar het vliegtuig zodat je weer in de vertouwde Korenbloemstraat komt.
    Veel groeten ome Jan en tante Cor

• 21 September 2012 - 19:35

Tante Cor:

Veel groeten ome Jan en tante Cor

• 21 September 2012 - 20:44

Ron:

Frank en Corne,

Dit zijn dingen die je niemand gunt als je van een wel verdiende vakantie denkt te gaan genieten. Wij wensen jullie heel veel sterkte en succes met het herstel!!!! Hopenlijk is de terugreis snel te maken en kun je in de vertrouwde omgeving verder herstellen. Corne; volgens ons Inge heet zo'n ding een looprek!!

Gr.
    Ron en Henny

• 21 September 2012 - 22:12

Petra Snoeren:

Hallo Corné en Frank,

Ik belde vanmiddag met jullie mam, en zij vertelde het goede nieuws, dat het goed met je ging.
    En dat je het eerste rondje hebt gelopen. Hartstikke goed, hoor!
    Fijn hé, zo'n prive therapeut, die heel de dag met je kan oefenen.
    Frank, je bent een topper!!
    Jullie zijn samen heel goed bezig!!!!
    Ga zo door, en hopelijk tot gauw in Nederland.
    ( dan kom ik de bonbons brengen)
    Groetjes Petra

• 21 September 2012 - 22:12

Petra Snoeren:

Hallo Corné en Frank,

En dat je het eerste rondje hebt gelopen. Hartstikke goed, hoor!
    Fijn hé, zo'n prive therapeut, die heel de dag met je kan oefenen.
    Frank, je bent een topper!!
    Jullie zijn samen heel goed bezig!!!!
    Ga zo door, en hopelijk tot gauw in Nederland.
    ( dan kom ik de bonbons brengen)
    Groetjes Petra

• 21 September 2012 - 23:52

Ome Henk En Tante Mieke:

Wat fijn dat het nu wat beter gaat en dat er eindelijk wat schot in komt om richting vliegveld te gaan , ja voor jullie hopen we dat het niet te lang meer duurt want zeker in een land waar je met de taal en met je been niet uit de weg kunt kun maar maar beter achter je laten , beterschap van de hele familie hier en tot gauw.

• 22 September 2012 - 09:53

Els & Harrie:

Corné en Frank,

Wat een opluchting om deze positieve berichten te lezen. Je bent er nog lang niet natuurlijk, maar het klinkt toch allemaal al een stuk beter. Hopelijk krijg je snel te horen dat je mag vliegen en dan kunnen jullie weer terug naar huis. Temidden van jullie vrienden en familie zal het een stuk prettiger voelen. Corné, je hebt het maar getroffen met jouw Frank maar wat zal het voor hem ook fijn zijn om weer terug in zijn vertrouwde omgeving te zijn.
    Jongens, heel veel sterkte en succes, zorg goed voor elkaar.

groetjes,

Els en Harrie

• 22 September 2012 - 09:54

Pierre En José:

Hoi Corné en Frank,
    Stapje voor stapje vooruit, goed nieuws. Nederland komt dus al in zicht. Fijn om hier verder te revalideren. Vlucht terug hopenlijk niet op een plank op de stoelen met je neus in de lampjes haha...
    Beterschap, sterkte en tot snel...
    groetjes
    Pierre en José

• 22 September 2012 - 21:43

Frank En Marjon:

Hoi Corne en Frank,
    Wat afschuwlijk om dit allemaal mee te moeten maken. Gelukkig dat het nu ietsje beter gaat. Maar wel een ellende om dit allemaal mee te moeten maken. Wij hopen dat je niet meer zoveel pijn hebt en dat het gauw beter met je gaat. Een geluk dat je Frank bij je hebt, dat die verder voor je kan zorgen. Die heeft ook wel een dikke knuffel verdient. Nou Corne heeeeel veeeel beterschap en dat alles goed mag komen. Ook voor Frank natuurlijk ook veel sterkte gewenst, zorg maar goed voor je mannetje:-) We blijven jullie wel volgen. Groetjes en liefs, Frank en Marjon

• 22 September 2012 - 22:45

Jorrit:

Hoi. Frank en corne Wat n verhaal zeg veel sterkte en hopelijk tot snel groetjes jorrit

• 24 September 2012 - 14:40

Esther Snoeren:

Hoi Corne & Frank,

Wat een heftige gebeurtenis zeg, fijn om te lezen dat het nu al een stuk beter gaat!
    Hopelijk kunnen jullie snel naar huis, of als je nog 3 weekjes blijft kom ik wel even langs haha!

Heel veel sterkte en hopelijk tot gauw!

Groetjes Esther

• 24 September 2012 - 15:39

Jaldert Eweg:

Hoi Corne!

Ik heb je weblog gelukkig gevonden! Ik ga het eerst eens goed doorlezen, maar wil je nu vast alvast heel veel beterschap wensen!

Groetjes van Jaldert

• 24 September 2012 - 15:55

Roy:

Hallo Corné,

Via Jaldert de weblog gevonden en gelezen (al iets van gehoord) wat je is overkomen. Dat moet een slechte film geweest zijn, waar jullie hopelijk als alles achter de rug is, ook hartelijk om kunnen lachen.

Een snel herstel en een goede terug reis toegewenst.

Groeten,
    Roy

• 25 September 2012 - 10:10

Mascha:

Hoi Frank en Corne,
    Wat heftig allemaal.... Ik ben even door jullie updates gelopen en China is helaas niet de mooie vakantie geworden waar jullie op gehoopt hadden. Wat hebben jullie een heftige tijd achter de rug. Hopelijk ben je (Corne) nu snel fit to fly en mogen jullie naar Nederland. Ik kan me zo voorstellen dat het in deze omstandigheden heerlijk moet zijn als je je familie en vrienden ook weer om je heen hebt.
    Sterkte met de laatste loodjes in HongKong en alvast een goede terugvlucht gewenst. Ik denk aan jullie!
    Groetjes van Mascha (collega Frank)

• 25 September 2012 - 13:56

Jeroen:

Beste Frank en Corné,
    Wij hebben jullie verslag met verbazing gevolgd en zijn blij dat het nu wat beter met je gaat.Heel jammer dat jullie mooie vakantie zo eindigt. Goed om te lezen dat er over terugvliegen wordt gedacht. Thuis in je vertrouwde omgeving zul je vast nog sneller herstellen. In ieder geval weer fijn als je familie en vrienden dichtbij hebt. Sterkte met de laatste loodjes en hoop jullie snel te spreken in Nederland.
    Wij denken aan jullie,
    Jeroen, Marieke, Charlotte, Benjamin, Valentijn en Dominiek