Alalalele... - Reisverslag uit Lijiang, China van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Alalalele... - Reisverslag uit Lijiang, China van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Alalalele...

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

10 September 2012 | China, Lijiang

En denk nu niet dat we te veel wijn op hebben, dit is hier de gebruikelijke manieren elkaar te begroeten.
Dat we te veel wijn op hebben kan trouwens best kloppen, want we hebben sinds 3 uur vanmiddag, 4 flessen wijn op met de Zwitsers, ze zijn ook nu weer hier.

Gisteren zijn we aangekomen in Lijang , waar we een hotel in het oude centrum zouden hebben. Gelukkig kunnen we nu zeggen, dat we een ander hotel hebben gekregen. Heerlijkmrustig, net buiten de oude stadskern. We hebben op ons balkon gezellig zitten kletsen met een mooi uitzicht en een langzaam donker wordende stad. En zoals een echte Chinese stad dat betaamd, gaan ook hier de lichten dan aan. We hebben ons statief gebruikt voor het eerst en schitterende foto's gemaakt van de stad. Nog bedankt ma Bernie! We zijn net terug van een straat eten avontuur, want we zijn bij een gezellig stalletje gaan zitten waar een keur aan spiesen lag, die voor je gegrild werden. Dus met een mandje hebben we voor ons vieren een mooie bundel uitgezocht met als specialty lever voor Erika en Frank. Rolf en Corne hebben zich bij bekendere vleesschotel gehouden. Erg de moeite waard, weer lekker gegeten en dat voor vier personen heeft minder gekost dan 1 fles wijn van vandaag. Tja. . Prioriteiten!

Gisteren zijn we na aankomst door de stad gaan lopen, een Unesco plaats. Maar om eerlijk te zijn waren we niet wild enthousiast over de invulling. Een en al toeristen winkels met allerlei zooi en heel veel barretjes. Maar toen het eenmaal donker werd konden we er meer van genieten, want verlicht ziet het er schitterend uit.
We moeten toegeven dat we een dag uit ons patroon zijn gevallen. We hebben namelijk sushi gegeten, want we kwamen langs een bar waar je aan de bar zet en er allemaal bordjes op een lopende band voorbij kwamen. We hebben altijd al gezegd dat we dat eens wilden doen, tja en dat is dus gisteren gebeurd. Geen Chinees maar sushi!

De stad verder hebben we vandaag niet meer gezien, we zijn op de fiets naar een Naxi dorp gegaan. Een uurtje fietsen en daar een rondleiding gehad in het dorp en erg mooie fresco's gezien. Deze waren wel wat donker en op hout, maar indrukwekkend vanwege de afbeelding. Natuurlijk weer wat typisch gegeten, Jak vlees. Nee, het was niet vies maar afkomstig van het dier, de Jak. Smaakte nog best prima.

Terug in de stad zijn we naar het zwarte draak meer gelopen, waar je de mooiste blik zou hebben op de bergen In dit gebied, er ligt zelfs sneeuw op. Heel mooi plaatje, dat was het zeker.

En verder, heerlijk uitgerust op ons balkon, waar we zelfs een suite hebben, met twee kamers een een heuse majong speeltafel op de kamer hebben, al weten we niet wat we er mee moeten... Het heeft zelfs voeten verwarming, een houdervoor je glazen zodat de tafel niet vies word, en een mooi paarse topkleed.

Kortom, een mooie stad in het avondlicht, maar het fietsen en wandelen buiten de stad is ons vandaag beter bevallen.

Misschien is het maar goed dat jullie niet precies weten waar we zitten ivm de aardbeving, als je het namelijk opzoekt, wat wij gisteren hebben gedaan zie je dat we erg in de buurt zitten. Tenminste als je de kaart van China bekijkt. We zitten in dezelfde provincie, maar wel een 1000 km verderop, maar als de de kaart bekijkt lijkt het maar een klein stukkie. Geen zorgen dus, wij moesten het ook op nu.nl lezen!

Sonny, ze hebben hier zelfs hollandse komkommers, zo staat het op de menukaart. Maar we eten eerst wel aubergines.
Helga,Raoul, bedankt voor de sms die hebben we gezien. . .
De pandabeer is nog in bestelling
Ome Henk, tjaptjoi hebben we hier nog niet gezien, maar dat gaan we zoeken!
Rianne, mocht je dit nog lezen we hebben een foto per email verstuurd op de iPad naar de site, dat kan ook.

Morgen gaan we verder met het genieten hier. Al word het een zware dag. We gaan de Tiger Leaping Gorge lopen. Dat zou 7 uur lopen zijn. . . Dus op tijd naar bed!

• 10 September 2012 - 16:50

Sonny:

veel plezier morgen en zorg maar dat je niet nog meer flessen achterover tikt anders wordt het zwaar morgen! wandeling van 7 uur dat lijkt om mijn beroemde tongariro crossing, ben benieuwd of die van jullie er net zo mooi uitziet, vast wel maar denk geen sneeuw ;)

• 10 September 2012 - 22:12

Toine En Yvonne:

He avonturiers,
    Hebben jullie het bekende Naxi brood al gevonden? Super lekker. Liang is sinds 2007 nog niet veel verandert zo te horen. We horen graag hoe jullie de tiger leep gorge vinden. Wij hebben de "coca cola route" gelopen. Wij zijn nog aan het bijkomen van alle wijn, pecorino, gnocchi en ravioli. Nog ff een tip. Als je de app van waar ben jij nu download kun je heel makkelijk foto's uploaden. Goede reis! Toine en Yvonne

• 11 September 2012 - 09:24

Tante Cor:

Door jullie verhalen is het net of wij er ook bij zijn.
    Volgens mij wordt het weer een fotoboek met heel veeel pagina's.
    Jullie genieten van de vakantie en wij zitten in de troep, want we zijn met de badkamer bezig. Maar hij is bijna klaar, dan wordt het voor ons ook genieten.
    Groetjes ome Jan en tante Cor