bijna alweer tijd voor het eten - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Frank en Corné - WaarBenJij.nu bijna alweer tijd voor het eten - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

bijna alweer tijd voor het eten

Door: Frank en Corné

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

27 Mei 2012 | Turkije, Istanbul

Dat betekend dat de dag wel weer ver voorbij is. Jammer natuurlijk
Maar wel een super dag geweest. De start was vanmorgen weer op tijd. Het ontbijten in de zon is natuurlijk altijd top, maar als het voor je klaar staat helemaal natuurlijk. Het hotel is echt heerlijk, op loopafstand van de meeste plekken, vandaar zijn we gestart bij de Galata brug
(voor de voetballers is dat inderdaad de brug naar Galatasaray)
De toren die aan de overkant van het water staat is echt mooi om te zien, leuke oude toren denk je dan. Maar we komen de ontvangsthal binnen en zijn helemaal klaar voor de trappentocht naar boven, blijkt er gewoon een lift te zijn. Toch een tegenvallertje maar wel gemakkelijk. Boven is het uitzicht geweldig. We vervolgen onze wandeltocht door de wijk aan de overkant van het water. Mooie straten en veel rustiger dan de eerste dagen. Het is natuurlijk ook zondag maar zeker ook toffer om rond te lopen. Bovendien veel goedkoper in de souvenirs en juwelier zaken, en dat is zeker voor Suzanne een mooi voordeel. Na de lunch lopen we terug naar het water waar we op zoek gaan naar een boot en geloof me dat het niet moeilijk is. Boten genoeg want er zijn hier zo enorm veel bezoekers. De stad op zich is zo enorm groot, overal waar je kijkt zie je gebouwen en veel Moskeeën vooral. Vooral vanuit de toren was het duidelijk hoe immens deze stad is. Maar ja hier wonen dan ook bijna 2 keer zoveel mensen als heel Nederland en dat in 1 stad. De boot was een welkome rustpauze in de dag, waarna we weer wat liepen richting een terras.

Voor de temperatuur hadden we misschien hier niet heen hoeven gaan want die is in Nederland hoger denk ik, maar het is echt een geweldige stad voor een city trip.

• 28 Mei 2012 - 07:03

Tante Cor:

Geweldig dat jullie zo genieten. Maar denken jullie nog wel aan iets anders dan eten ha ha ha.!!!
    Heel veel groeten ook aan Suzanne van ome Jan en tante Cor.

• 28 Mei 2012 - 07:46

Pa En Ma:

hallo city trippers

als jullie klaar zijn met eten, kopen en wandelen, vliegen jullie dan terug op het kleed of gewoon met een vliegtuig

nog een prettige afsluiting van deze trip