We hebben het overleefd, vraag niet hoe! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Frank en Corné - WaarBenJij.nu We hebben het overleefd, vraag niet hoe! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

We hebben het overleefd, vraag niet hoe!

Door: Corne en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

23 September 2010 | Oeganda, Entebbe

Na het laatste verslag hebben we even bij moeten komen van alles dat we meegemaakt hebben. . ..
nee geintje. Er was geen internet beschikbaar. Het is erg vreemd om te merken dat je op een bergtop, zonder vaste stroom, water en andere normale zaken wel internet kunt hebben. En terwijl we in Travellers Rest, het hele bekende hotel in de bergen waar alle luxe was totaal geen internet hadden. Maar goed. . . .Vandaag inEntebbe dus de update.

De Gorillas, tja wat gaan we daar over zeggen. Remy en Scarlett, beide uit onze reisgroep, waren een dag eerder naar de gorilla's Nsongy groep. Die waren er in 2,5 uur heen gelopen en vervolgens in een kleine 2 uur terug. . .Wij hadden echter voor het eerst in de reis echt VETTE pech. Het duurde maarliefst 4,5 uur voordat we de groep gorillas gevonden hadden. En dan heb ik het niet over lopen op vlakke ondergrond. Berg op, zigzaggend naar boven, en vervolgens de berg van 2800 meter kaarsrecht, dus de korstste weg naar beneden. Geen pad of zo beschikbaar, gewoon met een kapmes lopen tot je onder bent. Beter gezegd glijden tot je onder bent. Vervolgens weer een berg omhoog en weer naar beneden. Tot overmaat van ramp startte ook de tropishe regenbuien. Dus dit alles met een ponsjo aan. Geloof ons, dit wil je niet meemaken.
Samen met onze drager Amos die onze rugzak droeg zijn we er toch gekomen. En ja het lijkt erg decadent, maar zonder hem was het zeker Corne niet gelukt. Het bezoek aan de Gorillas begon ook vol regen, maar gelukkig klaarde het op en konden we toch nog op ons gemak genieten van deze bijzondere grote beesten. Want ookal zijn het sterke grote beesten, ze lagen zo maar een beetje op blaadjes en takken te kauwen zonder echt naar ons te kijken. Het leek er meer op dat wij ze stoorden bij het middagdutje..

De terugweg bleek net zo zwaar te zijn. en na in totaal 6,5 uur geklauwterd te hebben kwamen we weer op een bergtop aan. Gelukkig had de gids de autos die kant op laten komen, dit was de eerste plaats waar de auto kon komen. Het was een hele bijzondere ervaring, maar wel heel erg zwaar.

De dag erna zijn we vanuit Kisoro vertrokken naar Lake Mburo, waar we een bijna sprookjesachtige lodge aantroffen. Midden in een park, bovenop een berg. Het was werkelijk een schitterend uitzicht waar ook bij de lodge alles tot in de puntjes verzorgd was. De kamers waren half huis half tent maar zo mooit dat het net een villa leek. Zeker als je het uitzicht erbij opteld, de mooiste plek tot nu toe.
Hier hebben we 2 keer een gamedrive gemaakt, waarbij we weer nieuwe dieren hebben gezien. Hoogtepunt hier waren de Zebra's en Impala's want die waren we nog niet tegengekomen. Daarnaast heel veel vogels maar ook andere antiloopachigen.
Erg jammer dat we hier niet wat langer konden blijven, maar ja de auto stond vanmorgen weer klaar om naar Entebbe te rijden waar we 1 nacht blijven. Morgen bezoeken we Kampala nog, de hoofdstad van Oeganda. Maar aan het einde van die dag moeten we echt weer naar het vliegveld om naar het koude nederland te komen.
Nu gaan we nog even genieten van een drankje in de tuin en kunnen jullie van de laatste fotos gaan genieten.

• 23 September 2010 - 18:38

Jozien:

fijn dat jullie hebben mogen oefenen met ponsjo want die heb je hier echt nodig. geniet dus nog van het mooie weer want hier is het echt herfst. (het regend net een uurtje en ik ben het al beu) fijne dag nog morgen en goede terugreis.

• 23 September 2010 - 18:39

Toine & Yvonne:

Zo zeg, wat een avonturen. Dat klinkt allemaal wel als echt afzien inderdaad. Maar... als ik dan die foto's zie van de gorilla's dan lijkt het me toch allemaal wel de moeite waard. Zal vast een geweldige ervaring zijn om die imposante dieren van dichtbij te zien in hun natuurlijke omgeving. Geniet nog maar van de laatste dagen daar!!
    Groetjes
    Toine en Yvonne

• 23 September 2010 - 18:44

Debbie:

Ben toch stik jaloers op jullie!!! Misschien dat wij over een past jaar toch ook wel met de kinderen die kant op willen.
    Geniet nog even van alles daar en we zien jullie wel weer in Nederland.

• 24 September 2010 - 10:55

Petra:

Dat is pas survivallen. En goed voor de spieren!!Dat was een mooi avontuur. Geniet er nog van. En ik zie jullie weer in nederland.
    Goede terugreis!!
    Groetjes Petra

• 24 September 2010 - 11:53

Chantal:

He daar, ws zijn jullie al aan het pakken ..... het is gevlogen. Zo sprak ik je aan de telefoon en hadden jullie het avontuur nog voor de boeg, zo zit je alweer in het vliegtuig naar huis. Maar wat geweldig zeg !! Die gorilla's. Wel een helse klus geweest om er te komen en ik kan me voorstellen dat het geen pretje was. Ik hoop heeeeel snel het album met ALLE foto's te zien, kan niet wachten ..... Veel plezier nog en goede, veilige reis terug.