Eindelijk kleine katjes in de boom zien spelen. - Reisverslag uit Kabale, Oeganda van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Eindelijk kleine katjes in de boom zien spelen. - Reisverslag uit Kabale, Oeganda van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Eindelijk kleine katjes in de boom zien spelen.

Door: Corne en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

16 September 2010 | Oeganda, Kabale

Een goedeavond allemaal. . .vanaf een terrasje aan de rand van Lake Bunyonyi of zoiets, weer een update.
2 dagen geleden zijn we na het schrijven op de boot gestapt en een lange tocht gemaakt over het kanaal Kazingha. Een toch waar we inderdaad zoals belooft veel vogels maar ook vele andere dieren hebben gezien. Dit keer waren we neit alleen, we stapten op een soort rondvaartboot met vele andere. Waaronder een groepje Japanners, die overigens ook hier allemaal op de foto willen met een buffel, ooievaar of krokodil. Helaas voor ons gingen ze niet altijd dicht bij het dier staan .;)
We hebben de zeldzame Zadelbekooievaar gezien. Enkele andere nieuwe dieren waren de Hammerkop, de Pelikanen, en enkele Hagedissen. Kortom weer schitterend. Wat wel op gaat vallen is dat je onderweg niet erg veel andere touristen ziet, maar zo af en toe kom je elkaar wel tegen. zoals ook op de boot, daar zagen we ons Hoogblonde Belgische Madammeke weer die we ook in het eerste park tegen kwamen. Erg druk is het niet met touristen. Maar je wordt wel volledig van de echte Ugandese bevolking afgeschermt bij je overnachtingen en onderweg. . Wij vinden dit toch wel jammer want als je dan een keer stopt (op ons dringende verzoek in een stadje) weet je eigenlijk niet goed wat te doen en herken je niet zo veel. De dorpjes en stadejs stellen overigen ook niet veel voor. Echte bezienswaardigheden heb je er niet. En nu in Kabale heb je ook niet het idee dat mensen op je zitten te wachten. Je blijft een Mazungo. (blanke) Maar daar stoor je je niet echt aan. De verblijven zijn altijd goed en netjes en het eten dus ook. erg verwesterd dat wel maar prima.

Vanuit de Bushlodge op de foto, zijn we naar de Riverlodge gegaan in Ishasha, zelfde park maar dan 3 uur verder. Vanuit hier hebben we zelfs de grens met Kongo aangeraakt. In het park (nogsteeds Queen) hebben we 2 Gamedrives gedaan. 1 in de avond, en eentje vanmorgen. Beide rondes waren indrukwekkend, maar vanmorgen werden we aan het einde van de rit toch nog verrast met de boomklimmende leeuw waar dit stukje park zo bekend om staat. We waren bang dat we het gingen missen maar toch werden we beloond met niet 1, niet 2 maar 5 leeuwen in een vijgenboom. Waaronder een welpje. Thuis klimmen katten overal op en onder (helaas ook in onze tuin) maar een leeuw te zien klimmen op de takken van een boom is toch wel een beetje vreemd. Een groep gieren die het laatste stuk van de Uganda Kob op peuzelden leidden ons in de goede richting. Gelukkig want nu hebben we niets meer te klagen.

We hebben erg veel geluk met die dingen dus dat willen we nog eentijdje volhouden tot aan de Gorilla's.

Morgen hebben we een vrije dag, waarschijnlijk gaan we met de boot naar het eilandje hier. Vanavond gaan we lekker rivierkreeftjes eten, maar voor corne wel in een pizza vorm!
Daarna is het tijd om naar Kisoro te gaan, de plek waar we over een paar dagen de Gorilla's gaan opzoeken.

PS Tessa, de groeten zijn overgebracht aan Dip en Dap, je krijgt ook een dikke kus terug.
Chantal, de ontmoeting hangt helemaal af van hoe de gorillas met on ons om gaan ;) Als ze goedgezind zijn kunnen we wat afspreken.
Toine, je moet ook de WC buiten zetten, dat zal helpen. Is de uitnodiging van de koning van Buthan al binnen? Ps ze hebben hier wel echt Bavaria Bier, we hebben een foto als bewijs.

• 16 September 2010 - 16:26

Kady:

Wow die foto van de leeuw! Echt gaaf! Weer een mooi verhaal, ik ben al benieuwd naar de volgende. Veel plezier nog:) Kus Kady

• 16 September 2010 - 17:19

Petra:

Wat zien jullie veel bijzondere dieren, zeg! En prachtige foto's. Zijn dat zadelbekooievaars op de foto?
    Smakelijk eten straks. Rivierkreeftjes, lijkt me lekker!!
    Houdoe!!!
    Groetjes Petra

• 16 September 2010 - 18:28

Toine & Yvonne:

Hoiii,
    Weer zo'n heerlijk reisverslag gelezen. Volgens mij hebben jullie het prima naar jullie zin. De foto's zijn trouwens erg mooi! Die camera werkt prima, zo te zien.
    Wij hebben inderdaad inmiddels toestemming van de koning van Bhutan om te komen. We mogen dus vanaf nu officieel aftellen! Veel plezier nog daar.
    Groetjes
    Toine en Yvonne

• 16 September 2010 - 20:50

Raoul En Helga:

Hoi heren,

Vertel me een eens meer over die belgische blonde madam??
    (alleen om dat het een langenote is hoor)
    Van uit het koude en regenachtige Belgie nog een hele fijne tijd gewenst.
    en gaan jullie echt nog gorilla's zien en Super gaaf!!
    we spreken elkaar snel als jullie weer terug zijn.
    Groeten Helga en Raoul.

• 16 September 2010 - 21:49

Lisette:

Jeetje dat is nou eens echt een kat uit de boom kijken!!Hij bleef gelukkig daar liggen anders hadden jullie niet zo'n mooie foto, nog veel plezier gr lisette

• 17 September 2010 - 06:07

Suzanne:

Wat gaaf zeg en mijn liefde voor nijlpaarden blijft onverminderd, maar dat katje in die boom...........en het hoogtepunt moet nog komen:-)Heb het goed en heel, heel veel plezier, liefs suuxxx

• 17 September 2010 - 21:29

Tante Riet:

vanuit Rijen weer een berichtje

Geniet nog maar lekker van al die apen en leeuwen etc want hier kom je ze niet in de vrije natuur tegen

tot ziens

• 19 September 2010 - 08:03

Tante Cor:

Hoi jongens uit jullie verhalen is alles nog naar wens.
    Het begint al wel weer tekorten dus geniet er nog maar van.Wij gaan vanmiddag naar de Rielse kermis en zullen een pilsje op jullie drinken. Heel veel groeten uit Tilburg

Ome Jan en tante Cor

• 24 September 2010 - 17:25

Tessa:

mooie foto's en ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben.
    dikke dikke dikke dikke kus van tessa. x x x x x x x x x