Eindpunt van deze reis bereikt - Reisverslag uit Bangalore, India van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Eindpunt van deze reis bereikt - Reisverslag uit Bangalore, India van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Eindpunt van deze reis bereikt

Door: Corne en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

23 September 2009 | India, Bangalore

Bijna is het weer tijd om naar huis te gaan, morgenavond of beter gezegd vrijdagochtend erg vroeg, stappen we weer in het vliegtuig. We zitten nu in Bangalore een erg grote "westerse" stad.
Maar voordat we hier aankwamen hebben we eerst een bezoek gebracht aan Mysore. Een hele mooie en gezellige stad. Een stadsgids heeft ons vele leuke plekken laten zien, maar het hoogtepunt was echt wel het Paleis van de Maharadja. Erg mooi en nog niet eens zo heel oud. Jaartje of honderd ongeveer. Rond deze tijd vind daar een festival plaats, Dawaras. Tijdens dit festival van 10 dagen, wordt het paleis elke dag door duizenden lampjes geaccentueerd. Normaal gebeurd dit alleen een half uurtje op zondag. Ook is er een parade te zien van olifanten, ossen, kamelen en mensen die allemaal gekleed zijn zoals vroeger de Maharadja zijn parades hield. Dus zondagavond stonden we samen met honderden Indiers in de stromende regen te wachten. (echt stromend!!!) gelukkig een droge plek gevonden onder de toegangspoort naar het paleis. Toen het eenmaal begon hield de regen gelukkig wat op en konden we genieten van het schouwspel. Erg bijzonder.

De dag erna vertrokken we naar Hassan, een plaats die op zichzelf niets voorsteld en waar we ook helemaal niets van hebben gezien. Maar het ligt precies tussen 2 tempel die wel de moeite waard zijn. Helaas was deze dag ook een beetje vochtig en konden we op blote voeten over een heel nat tempelcomplex lopen, want ja schoenen zijn er niet toegestaan.

Vanuit Hassan verder gereden richting Bangalore, maar nog wel gestopt bij een Jain tempel. Geheel anders dan de tempel die we al eens in het Noorden hebben gezien. Er blijken 2 stromingen te zijn. Deze Jain stroming was erg eenvoudig. In het noorden waren de tempels zeer gedecoreerd. Hier was hij erg naakt. (en dat naakt mag je letterlijk nemen, ook voor de kleding van de priesters)
Het mooie van de tempel was een beeld van de 24e "appostel" van het geloof dat 25 meter hoog was en boven op een mooie berg stond.
Het nadeel van deze mooie berg, was dat er 660 treden nodig waren om in de tempel te komen. Die treden waren uitgehakt in de rots dus allemaal ongelijk en aflopend naar beneden. En om het geheel compleet te maken moest je de trap op blote voeten betreden. Kortom een leuke tocht. Gelukkig was het nog ochtend en dus niet al te warm.

Bangalore, waar we later zijn aangekomen, is een hele grote industriestad waar ook veel IT bedrijven zitten ( we hebben Citrix gezien, voor de bakkerslanders onder ons) De eerste dat hebben we geshopt en door de straten van het centrum gelopen en vandaag met een gids rond geweest. Een tempel, de botanische tuin en wat regeringsgebouwen (maar dan wel van buiten) en dan houd het wel op. Wel is Bangalore anders dan de rest van de zuidelijke steden. HEt is echt wel een modernere en meer ontwikkelde stad. We hebben een heerlijke ijs salon ontdekt dus morgen nog maar een keer terug voordat we de koffers dicht doen.

Tot zo ver dus Zuid India voor ons, misschien een aanrader voor jullie.

Dus na
- 2 aanrijdingen
- 3 staten
- 3 oceanen
- 3.345.693 goden rijker
en nog veel meer onvergetelijke momenten, keren we weer terug.

• 23 September 2009 - 13:23

Ons Ma:

prachtig om die verhalen te lezen

mooier om ze uit jullie mond te horen

• 23 September 2009 - 13:48

Kady:

Hej Corné & Frank!
    Mooie verhalen, ik heb al zin in de foto's. Goede reis alvast en geniet nog van de laatste dag.
    Kus Kady

• 23 September 2009 - 15:39

Christien:

haai jongens,

Een goede en veilige terug reis gewenst.

X

• 23 September 2009 - 16:18

Wies:

Mooi om al die verhalen te lezen, de foto's zullen wel schitterend zijn we komen ze een keer bekijken. Maar laat ons de elfstedentocht maar fietsen.
    Groetjes, Wies.

• 23 September 2009 - 18:43

Debbie:

Hey,
    die foto ziet er inderdaad wel erg prachtig uit, met al de lichtjes. Goede reis alvast en we zijn erg benieuwd naar de andere 740 foto's (of een selectie daarvan...). Maar geniet nu nog maar even van de laatste dag daar.

• 24 September 2009 - 06:56

Janneke:

wauw, is de tijd zo snel om gevlogen :) Ik heb genoten, bijna alsof ik erzelf geweest ben...maar misschien ga ik toch inderdaad zelf eens een kijkje nemen. Maar eerst lekker borrelen en foto's kijken in nederland :)
    see ya en natuurlijk een goede reis terug!

• 24 September 2009 - 09:55

Tante Cor:

Hoi jongens

Ik denk dat jullie een geweldige vakantie hebben gehad volgens de verslagen tenminste.
    Nu maar weer denken wat de volgende vakantiebestemming gaat worden, want zo werkt het wel he.

Tot gauw in Tilburg.

Groetjes ome Jan en tante Cor.