Heerlijk uitwaaien - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frank en Corné - WaarBenJij.nu Heerlijk uitwaaien - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frank en Corné - WaarBenJij.nu

Heerlijk uitwaaien

Door: Corne en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corné

24 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Tja, het berichtje uit Ha Long wordt wel even wat anders dan vooraf gedacht.

Na een cultureel hoogtepuntje op de avond vooraf; nl. de waterpoppen show (niet dus!!!) zijn we weer vroeg uit het bed gesprongen om naar de kust te rijden.

Het is hier een schitterende Baai, met bijzondere uit het water stekende rotspartijen. Heel sprookjesachtig. Echter...

Het weer is slecht, heel erg veel regen, mist en wind. Eigenlijk brengen we het er goed af want de typhoon Hagupit (of zo iets) trekt op dit moment over ons, of net langs. Het had veel erger kunnen zijn dus, maar op dit moment is het gewoon een storm met veel regen.
We hebben dus niets kunnen zien van het mooie gebied, maar zijn in ieder geval wel lekker gaan eten gisteravond, daar hadden we tijd genoeg voor. Met 2 andere uit de groep hebben we enkele uren getafeld en 3 flessen wijn achterover geslagen. . Tja je moet natuurlijk iets!

Zo meteen rond de middag gaan we na de lunch weer met de bus naar Hanoi. Strak programma, maar geen alternatieven. Jammer.

Vanavond ons laatste heerlijke vietnamese diner, om dit morgenvroeg in de praktijk te brengen tijdens een cooking workshop. (Wij kunnen jullie toch niet teleurstellen als jullie zo je best hebben gedaan om met stokjes te kunnen eten)

Misschien een gat in de markt om een Vietnamees restaurant te openen in de Korenbloemstraat.

En ja, dan moeten we toch maar weer richting Nederland. Rond een uur of 8 richting Hanoi International Airport om met Vietnam Airlines (prima maatschappij) terug te vliegen naar Parijs. Daar effe overstappen (neemt zeker 3 uur in beslag) en dan mket de vertrouwde blauwe vogel terug naar A'dam.

We denken niet dat het er in zit om nog een berichtje te plaatsen, dus ......... tot snel in Nederland.

• 25 September 2008 - 04:39

Debbie:

Jammer van het weer, maar in ieder geval heel veel plezier bij de kook workshop. We laten ons wel verrassen in de Korenbloemstraat hahaha!!! Hopelijk spreken we jullie snel weer.
    Groetjes, Debbie

• 25 September 2008 - 08:36

Henk:

Eigenlijk hoef je niet zo ver te vliegen, hier in Nederland staat ook een flinke wind hoor.

Tenminste, ik heb gisteren shouarma op, misschien ligt het daaraan. ;-)

Tot zaterdag !!!

• 25 September 2008 - 10:16

Tante Cor:

Nou jongens het zit er bijna op, nog een lange vliegtocht en dan weer naar jullie eigen bed.
    Misschien jammer maar ook weer fijn om thuis te zijn.
    Groetjes tante Cor.